"Twingly statistik"

söndag 11 januari 2015

Busväder....nötstek.....bortskämd?


Under den här helgen har det varit riktigt busväder så det har inte blivit några långpromenader eller utflykter……..

Igår barmark, regn och blåst…


 Bild tagen på lördagsförmiddagen innan himlen öppnade sig och det började regna och blåsa........






Idag har det snöat och inte lite heller men det har inte varit skönt för det har blåst kraftiga vindar så hur man än gick så piskade snön i ansiktet…


Snön piskar i ansiktet...


Morgonrunda.....




Jag vill gå hem och äta frukost.....







Några timmar senare har det kommit ännu mera snö....och blåsten var ännu värre


...men spännande dofter hittade jag ändå.....



Jag tycker i och för sig att det är kul med snön men det tycker inte matte…Vi har alltså inte varit ute så långa stunder åt gången på grund av ovädret…..blåsten är ju värst förstås…..














Robban trodde att han skulle bli bjuden på nötstek av matte igår men tji fick han för den fick jag. Matte hade inget kött hemma till min mat så hon tog fram en nötstek från frysen och lagade till den till mig. Nej, jag fick inte hela steken på en gång förstås utan småbitar blandade med rotfrukter/grönsaker och korngryn som jag brukar få. Så himla gott. Det räcker ett tag framöver eftersom det var en stor stek…….

Matte bjöd Robban på köttfärssås och spagetti i stället. Visst, hon hade kunnat gett mig nötfärsen  men hon tyckte att jag skulle ha riktigt kött så det fick bli steken……Förstår inte varför Robban tycker att jag är bortskämd? Jag måste väl få riktig mat jag också…..











Robban skulle egentligen jobbat igår natt men han bytte med en kollega så nu jobbar han dygnspass i stället och började passet i morse. Han tycker att det är bättre att jobba ett dygn i sträck. Vid nattpassen hinner han knappt åka hem förrän han ska tillbaka till stationen igen så det blir ju ingen vila ändå.  Vad jag förstår så har det varit en hel del att göra…..













Oslagbara norskor....Grattis!

Matte har kollat på skidorna förstås. Vi har vi passat på att gå ut mellan tävlingarna…..












Jag har precis ätit kvällsmat och det var lika gott den här gången också……Nu är det dags för lite vila innan vi går ut igen......


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar