"Twingly statistik"

måndag 26 januari 2015

Skitigt......lövbiff....kallt sovrum....



Det har varit en ganska så händelselös helg men jag ska inte klaga. Den har handlat om promenader och god mat för min del......och lite bus med katterna......


Det är så skitigt ute men intressanta dofter hittar jag ändå....



Undrar vem som har varit här?



Ett kort stopp vid närbutiken....



Vid småbåtshamnen finns ändå lite snö kvar.....




Och vad händer där borta?




Och schäfertikblandisen är på gång hör jag.....
















Idag lagade matte ett nytt lass hundmat. Jag fick ju tre stekar av Carina men hon hade även en stor förpackning med okänt kött i frysen. Det visade sig vara lövbiff så nu har matte använt det köttet i det nya  hundmatkoket. Låter verkligen gott. Ska få börja med den maten i morgon.  Längtar redan trots att jag precis har ätit kvällsmat…….













När matte och jag skulle gå ut på morgonrundan mötte vi Carina i källargången….Jag blev verkligen snopen och samtidigt jätteglad….Jag får alltid godis av henne……Carina följde med på rundan fast hon inte är så mycket för att promenera precis……..och senare fick jag ta en titt i bussen när Carina skulle hämta lite dricka....












Jag fick vara ensam hemma på eftermiddagen medan Robban skjutsade matte runt på en liten inköpsrunda…….bland annat var de till Lidl där matte köpte en hel del grönsaker. De har jättefina grönsaker till mycket bra priser. Matte förstår inte varför hon inte handlar där oftare?











Nu tycker jag att matte måste ringa till hyresvärden som hon glömmer varje morgon. Man måste ringa före kl 9. Det är så himla kallt i hennes och mitt sovrum. Inte så konstigt att hon har så ont i kroppen. Det är bara 17 grader och det känns som om det blåser rakt in i rummet trots att Robban har bytt tätningslister i fönstret. Till och med jag tycker att det är lite väl kyligt…….Det känns som man går in i ett kylskåp……Matte sa till redan förra vintern men det hände ingenting…..












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar