"Twingly statistik"

fredag 16 januari 2015

Regn....skador...vargjakt.....



Igår kväll tvingade matte ut mig i ovädret. Regnet vräkte ner. Det blev pölar stora som sjöar men matte skulle prompt gå en runda med mig fast hon vet att jag inte gör ifrån mig när det är sådant här oväder. Dessutom var det becksvart ute och det hördes en massa konstiga ljud…Riktigt läskigt var det alltså…..Till slut pinkade jag några droppar så att matte skulle vända och gå hem igen och det gjorde hon tack o lov……






I morse var vi glada över att det hade regnat så mycket för nu var den värsta ishalkan borta så att vi kunde gå utan risk för att dratta omkull……

Fram på dagen började det blåsa upp igen och det är ju mindre skönt…….



Jag ligger hellre hemma i soffan och slappar sådana här dagar.....Matte tycker faktiskt att jag är ganska så bekväm av mig......
















På eftermiddagen fick matte skjuts av Robban till djurboden för att hon skulle köpa torrfoder till grannens katt. Fodret tog slut igår kväll och katten har så ömtålig mage så han kan inte äta av de två sorters foder som Iris och Leo äter……Så fort han provar något annat foder än sitt vanliga blir han dålig i magen och det vill man ju inte att han ska bli....











Och apropå Robban så halkade han på det isiga underlaget när han skulle hämta en patient i natt. Han har nu skitont i ena höften och i ljumsken och kan knappt gå……Tur att han är ledig över helgen även om det inte är kul att ha ont.....












Och Carina ringde nyss. Hon hade drabbats av ryggskott i söndags när hon skottade snö utanför sitt hus och har inte kunnat jobba på hela veckan……Hon kände sig bättre nu i alla fall……Snöskottning verkar inte vara så kul…….











För övrigt är matte oerhört ledsen och upprörd över vargjakten eller snarare vargslakten som just nu pågår....Det är vidrigt att dessa skjutgalna och blodtörstiga varghatare får regeringens tillstånd till denna masslakt......Det största rovdjuret är människan......Detta är en sorgens dag.......








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar