"Twingly statistik"

fredag 12 december 2014

Stinker illa....doftar gott



På morgonrundan höll matte på att halka omkull. Det var ganska så halt på vissa ställen och det syntes inte i mörkret. Vet inte vad som hände men under resten av rundan så hade hon skitont i höger ben så det tog tid innan vi var hemma.




Inför nästa promenad så smörjde matte in benet med tigerbalsam. Hon tycker att den är effektiv och hjälper för stunden men fy fasiken vad det luktar illa. Jag vill inte ens gå i närheten av matte. Förresten så stinker det i hela lägenheten….



Där borta går en rottis...Han verkar inte gilla andra hundar....oj, så han låter....Inte lätt för hans husse att hålla honom ser jag.....




Matte har  inte gömt något godis i det här trädet heller...Det var länge sedan sist tycker jag....





Där borta på gångvägen går Timo och hans matte....Undrar vart de ska gå?














Däremot doftade det betydligt bättre senare när matte bakade lussebullar. Tror ni att jag fick smaka? Nix, det fick jag inte….förresten har inte matte gjort det heller för hon äter inte bröd som innehåller vete längre. Lussebullarna ska hon bjuda på……..












Den sjuka grannen ringde till matte och behövde hjälp. Hon var i tvättstugan men hade blivit dålig så matte fick hjälpa henne få klar tvätten och bära upp den. Det finns ju ingen hiss i den här fastigheten så det är en hel del trappor att gå i för att komma till grannens lägenhet från källaren.
 

















När matte kom hem tog hon fram den stinkande tigerbalsamen igen. Både katterna och jag höll oss på avstånd…..fy fasiken så starkt det luktar…..













Godast doftade i alla fall den hemlagade hundmaten och det var så himla gott så jag har slickat och slickat skålen många gånger om vid varje måltid....…..













Matte har kollat på damernas handboll, Sverige – Tyskland. Matchen har precis slutat med svensk seger...Grattis!













Nu är det snart dags för kvällsfika då jag får min goda  kycklingpinne....Måste bara ut och pinka först.......














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar