"Twingly statistik"

tisdag 9 augusti 2016

En blåsig dag....miljökampanj






Det blåste ganska så kraftigt redan under morgonrundan och inte har det avtagit under dagen utan snarare blåser det bara allt mer men både matte och jag tycker att det är skönt med det här svalare vädret....






Albin är redo för morgonrundan fast jag tycker inte att man kan kalla det för morgon när klockan har passerat tio. Har han väl fått på sig selen sitter han snällt och väntar vid dörren




Iris tittar långt efter Albin. Hon är så förtjust i honom









Matte och Robban åkte för att göra några inköp och vi fick följa med men jag är inte så förtjust i att åka bil så jag är inte direkt samarbetsvillig. Jag vände demonstrativt ryggen åt bilen. Albin har redan glatt hoppat in på sin sida.







...som vanligt fick Robban lyfta in mig





Först var vi till Ica Maxi men här sitter vi utanför Lidl. Matte skulle köpa grönsaker till oss hundar och choklad till sig själv






I bakgrunden ser man en skymt av Polenfärjan....

Hörde att Gotlandsbåten är inställd från Gotland till Nynäshamn idag på grund av den kraftiga blåsten...Ja, det blåser en hel del måste jag säga....






Hemma igen. Så skönt att komma ur bilen....















Dags för promenad...


Och vart tog Albin vägen?



Matte säger att hon aldrig har varit med om maken till en hund som urinmarkerar så ofta som Albin gör och då har hon haft många testosteronstinna hanhundar tidigare. Albin är faktiskt kastrerad men det kan man inte tro med tanke på hans intresse för dofter och markeringar....




Får han så går han med nosen i marken mest hela tiden




Vi upptäckte idag att kommunen har satt upp en station vid idrottsplatsen med gratis bajspåsar till hundägarna. Ett bra initiativ. Miljökampanjen vänder sig till de slöa och oansvariga hundägare som aldrig plockar upp efter sina hundar. Hoppas att det har effekt.




På hemväg. Robban har plockat bort några lösa tussar på mig men jag har bara en sak i huvudet och det är att komma hem till kvällsmaten....











Vill passa på att gratta Nicklas, mattes yngsta barnbarn och Carinas son som fick en ny anställning igår. Han har varit arbetslös över sommaren. Nu har han fått en bra lön och firmabil. Han kör grävmaskin, ett drömjobb för honom...





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar