"Twingly statistik"

måndag 22 augusti 2016

Långsamma rundor...oljor....godisträd... duktiga Albin





Och så blev det en varm dag igen. Det var 21 grader redan klockan tio på förmiddagen



Matte linkade iväg till närbutiken med sin onda svullna fot. Hon skulle köpa frimärken och bananer och så skulle hon posta brev.

Promenaden tog minst en timme och vi var helt slut både matte och jag när vi kom hem.











Eukalyptus, pepparmynta, rosmarin



Matte tog ett fotbad. Hon droppar eteriska oljor i vattnet som är  smärtlindrande och ska vara bra för cirkulationen och syresättningen i blodet. Nog luktar det alltid men inte lika otäckt som Tigerbalsam gör.



Matte hittade också sitt vriststöd i skåpet efter många om och men. Vet inte om det hjälper men det är väl bättre än ingenting kan jag tro.








Medan matte satt med fötterna i blöt läste hon denna bok




Håkan Nesser har skrivit en underbar bok till sin älskade hund Norton, en rhodesian ridgeback. Han skriver om deras äventyrsrika elva år tillsammans på ett mycket humoristiskt och kärleksfullt sätt.

Jag undrade varför matte emellanåt satt och skrattade eftersom hon hade så ont men hon sa att igenkänningsfaktorn var stor.  Synd bara att boken var så kort tyckte matte som snabbt läste ut den. 








Vi har i alla fall varit ute på de tider som vi brukar gå ut. Även om promenaderna har varit kortare än vanligt så har de tagit dubbelt så lång tid och inte gör det mig något. Jobbigast var det att längta hem till måltiderna....



Har fått syn på en lustig liten fågel



...nu flög den upp i trädet




Alltid när jag passerar förbi här hör jag att prasslar mysko inne i buskagen men jag ser aldrig vad det är för något




Matte var snäll och lät mig leta efter ett par godisbitar i trädet



...men jag tycker att hon var väl snål även om det var bättre än ingenting




Här brukar Albin pinka. Självklart måste jag kolla men det har varit fler än han här känner jag 









Robban har skickat ett par bilder från Kungsör


Albin sträcker ut sig i Lenas trädgård. Han älskar att kunna ligga ute



Och han är så duktig. Trots att hundar i trädgårdarna intill skäller och bjäbbar så bryr han sig inte, vare sig det är större eller mindre hundar...


Och besöket hos rottweilertiken Hotti igår kväll hade gått otroligt bra. Albin vågade till och med nosa henne i baken. Nu är Hotti en mycket klok tik som snabbt insåg att Albin var skraj så hon uppträdde hela tiden lugnt och försiktigt.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar