"Twingly statistik"

måndag 8 augusti 2016

Pendeltåg....turlistor....korv...kurs




Morgonrunda.....Vad är det som låter?



Det var ju bara pendeltåget som har börjat gå igen efter det långa sommarstoppet. Måste säga att det var ovanligt tyst under den tiden...


Robban premiäråkte pendeln vid tiotiden då han skulle åka till Kallhäll för att hämta bärgningsbilen som stod på verkstaden. Resan med pendeltåg + buss tog två timmar....

Och Carina blev så glad över att slippa köra fler tågersättningsbussar så hon eldade upp turlistorna i fredags kväll då hon hade kört sista turen.......



Turlistor upp i rök










Albin ser fortfarande lite trött ut efter helgen






Han kollar efter om Timo möjligen finns vi bänken där han och hans husse brukar vila men det var han inte



Här var det en mycket intressant doft....




Albin stod på balkongen och väntade på matte och mig.....









Eftermiddagspromenad. Det blåste lite mer idag men det var fortfarande varmt....








Och där sitter Robban och Albin och väntar in oss...




Albin ser brevbäraren komma. Vi känner igen ljudet från hans postbil så när jag är inomhus och hör den utanför huset brukar jag skälla jättehögt men ute bryr jag mig inte...




Tog en tupplur efter promenaden



...och delade soffa med Leo som alltid sträcker ut sig så man knappt får plats










Inget korvträd idag heller men jag hörde att matte ska ha kurs i vardagslydnad igen och det ser jag verkligen fram emot för matte brukar alltid avsluta varje kurstillfälle med att vi får leta korv i träden....


















Matte kollar på Djurgården - Göteborg. Djurgården har bytt tränare och är piskade att vinna matchen. Göteborg ligger i toppen av serien och Djurgården i botten. Efter första halvlek leder Djurgården med 2 - 1. Får se om de orkar matchen ut. Får väl hålla tummar och tassar....

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar