"Twingly statistik"

onsdag 3 augusti 2016

Pälsvård....Iris.....bekväm....svek



Det har varit mycket skönare väder ute större delen av dagen, +20 grader men ingen gassande sol utan fläktande vindar i stället....



Vi fick en omgång med furminatorn idag uppe i skogsdungen. Mycket päls lossnade så det behövdes nog...

Kollar på Timo som sitter intill oss...



Albin stod uppbunden medan matte gick igenom min päls. Hans pälsvård var redan klar. Nu har han fullt koll på när Robban ska kolla om Timo har trampat på någon glasbit eller en vass sten men Robban hittade inget konstigt på trampdynan




Lite kel o bus med Timo


Vackra och snälla Timo



Albin var riktigt duktig även om det ibland var lite läbbigt när Timo rörde på sig...













När vi kom hem var matte tvungen att vila en halvtimme på sängen. Jag la mig på golvet i sovrummet....






...medan Iris satt och glodde på mig en lång stund innan hon hoppade upp och la sig bredvid matte












Jag lovar att matte kunde hålla sig för skratt i morse då hon upptäckte att Iris hade kissat på hennes nyinköpta dörrmatta. När matte gick till sängs vid 23-tiden igår kväll så var det rent i båda kattlådorna och rena handdukar i biabädden som Iris kissar i. Under natten hade hon alltså både kissat i biabädden och på mattan. Kattlådorna bajsar hon bara i. Matte kan ju inte gå upp mitt i natten för att byta handdukar...Så jobbig katt....

Iris toa












Kort stopp vid närbutiken. Robban skulle handla









Kommer han inte snart? Det är lite väl varmt just nu...















Albin känner att jag har pinkat där



...så nu måste han markera över förstås



Matte tycker att jag är världens bekvämaste hund. Jag vägrade hoppa över staketet så matte gick bort till hundlatrinen själv. Konstigt nog tvingade hon mig inte den här gången. Jag hittade ett gott grässtrå under tiden




Vet inte vad Albin har fått syn på?











Matte är riktigt irriterad på Djurgårdens styrelse som har sparkat sin tränare Pelle Olsson idag. Det är bara sju veckor sedan han fick förlängt med två år i klubben. Det kan inte vara lätt att träna ett lag som byter spelare stup i ett. Det är bara fem spelare kvar sedan han tillträdde för två år sedan, varav ett par är långtidsskadade. Klubben har sålt några av sina nyckelspelare och köpt in ett antal sämre spelare i stället. Hur ska han som tränare få kontinuitet när han inte vet vilket lag han har från ena veckan till den andra? Matte tycker att ansvaret ligger störst hos sportchefen Bosse Andersson som utpekar tränaren som ansvarig för lagets dåliga placering och spel.  Ett stort svek och en panikåtgärd, anser matte.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar