"Twingly statistik"

tisdag 23 augusti 2016

Fåglar...godis..matvägran.....övergivna katter



Den här dagen har närmast varit som en repris från gårdagen. Korta promenader som har tagit en evighet i sol och värme



Skönt med skugga







Timo har haft hundbesök i några dagar men nu har de åkt tillbaka ner till Skåne så Timo fick sina vanliga promenader och vilade på sin vanliga plats igen...Han tycker också att det är skönt med skugga



Jag blir lika glad varje gång som jag träffar hans husse för då vet jag att jag får godis....




Tar en vilopaus medan matte snackar en stund med Timos husse. Hon behövde vila hon också...



Matte begriper inte att jag kan vara så intresserad av alla fåglar men jag tycker att det är kul att titta på dem......




Skolorna börjar här idag så det var inte så många ungdomar i skateparken...De kommer nog till kvällen för det brukar vara fullt då...
















Matte tycker att jag är duktig som är så snäll och har sådant tålamod så idag fick jag leta efter godis i trädet igen. Matte har ingen korv hemma men det duger så bra med annat godis också...Jag är inte så kinkig



Kan ju ha ramlat ner godis på marken också. Nä, jag hittade tyvärr inga fler. Tycker att matte är lite snål men det är ingen idé att klaga för då blir det kanske inga fler godisträd 






Här hittade jag en mycket intressant doft som jag hade svårt att slita mig ifrån







Jag tror att Albin saknar mig för Robban ringde tidigare och talade om att Albin inte gärna vill äta upp sin mat längre. Robban frågade om jag åt? Vilken dum fråga för mat är det bästa som finns. Jag skulle aldrig matvägra......

Däremot tror vi att Iris saknar Albin jättemycket. Ju fler dagar som Albin har varit borta ju mindre äter hon och sover desto mer.... Tack o lov kommer Albin hem i morgon. Jag vet att Iris kommer att bli superglad då..



Det är faktiskt lite lustigt att Iris är så förtjust i honom för när Albin kom till oss var han jätterädd och inte alls van vid katter. Det första han gjorde så bet han Iris så det gick hål när hon kom smygande mot honom men det glömde hon tydligen snabbt bort för hon har hängt efter honom hela tiden och han visar nu att han gillar henne jättemycket. Varje morgon har de ju sina hälsningsritualer och ofta är Iris framme och kelar med honom under dagen....








I morse såg matte ett inslag i Nyhetsmorgon från Fisksätra katthem. Det är fruktansvärt att så många tröttnar och sedan bara dumpar och överger sina katter. Det är ju inget nytt i och för sig men man undrar hur mänskligheten är funtad många gånger...














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar