"Twingly statistik"

lördag 6 augusti 2016

Gemensam morgonrunda....varmt...folkrace




Inte ofta som vi går morgonrundan tillsammans. Morgontrötta Albin blev förvånad när han blev väckt och fick gå ut på en tidig runda. Han var riktigt fundersam på varför?  Orsaken var att han skulle få följa med Robban på folkrace och det hade han ju inget emot förstås......










Matte kollade en stund på reprisen från OS-invigningen innan vi gick ut igen....




Vi stannade till vid närbutiken.... 





Lite skugga fanns det tack o lov för det var så varmt









Nästa promenad tog vi ett par timmar senare...Då gick vi längs Gröndalsviken....




Jag såg att hunden vi mötte pinkade här....




...och här fanns det också en intressant doft



...men usch, så varmt det är trots att det fläktar en del




Vi tog en vilopaus i skuggan. Där kommer en springer spaniel som jag inte känner igen...






Plötsligt fick jag en godisbit av matte. Jag blev minst sagt jätteförvånad för min matte har aldrig något godis med sig.....



Där ute är det någon som vindsurfar




...och här är "vår" andfamilj. Vi har inte sett dem på ett tag....Så stora ungarna har blivit















Bilder från folkracetävlingen på Enebybanan här i Nynäshamn





Albin kände igen sig när de kom dit. Det är precis ett år sedan vi var där och då var jag med.

Skönt med ett paraply som skuggar mot solen...Robban tog emellanåt en sväng med honom inne i skogen. Albin var duktig på att dricka vatten också. 

Robban blev förbaskad på de hundägare som varken har vatten eller solskydd med åt sina hundar trots att de sitter där timme efter timme....





...mycket folk




Albin var så duktig. Han brydde sig inte om de andra hundarna. En irländsk setter var närmaste granne





...men det är lite jobbigt att vara på folkrace hela dagen


Albin blev trött


...svårt att hålla ögonen öppna


..till slut somnade han




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar