"Twingly statistik"

söndag 21 augusti 2016

Syn och luktsinne....trist lördag...




Herregud så många fåglar. Hela gräsmattan var full när jag kom ut på morgonrundan. Många försvann när de fick syn på mig med övriga inte brydde sig alls....








Och vid småbåtshamnen stod de vanliga "gubbarna" och fiskade. Undrar om de får någon napp?




Precis när vi har kommit fram till källardörren får jag syn på en ekorre som snabbt sprang upp i ett av träden. Jag hade gjort vad som helst för att kuta efter. Jag glömde till och med att jag skulle upp och käka frukost och då förstår ni att jakten efter ekorren var viktigare för mig men det blev inget av med det förstås....Matte sa bara att det är tydligen inget fel på din syn i alla fall....










Mattes planer på en långpromenad fick hon lägga ned och inte mig emot för det har småregnat hela dagen och då vill inte jag gå ut. Matte har faktiskt fått tvinga mig ut på de kortare promenader som vi har gått i stället. 

Nu var inte regnet orsaken till mattes ändrade planer utan att hon inte kan stödja på vänster fot för vristen är uppsvullen och gör ont. Matte tror att orsaken är artros där också. Nu sitter hon med fötterna i fotbad. Bara hon inte smörjer med den stinkande Tigerbalsamet är jag tacksam men risken är tyvärr stor. Jag gillar inte alls den starka doften....


















Det är inget fel på mitt luktsinne heller....



...för även om jag kan kritisera Albin som går med nosen i marken så ofta så finns det faktiskt intressanta dofter som jag också måste undersöka













Lördagen blev en lång och trist dag som jag mest tillbringade i någon av sofforna....Jag var ensam hemma i drygt fem timmar för matte var på något möte.  Matte var ju snäll ändå som lät mig leta efter lite godis som jag skulle roa mig med medan hon var borta men det gick ju hur snabbt som helst att hitta dem för är det något som jag är extra duktig på så är det att hitta allt gott som går att äta....

Ja, helt ensam var jag ju förstås inte för katterna var förstås hemma de också men de var inte mycket till sällskap precis. Leo sov mest hela tiden och Iris såg jag inte mycket av heller. Hon vill ibland kela med mig men se det är inte alls intresserad av. Det märks att hon saknar Albin för han har inget emot att gosa med henne....






Iris




Leo









Jag blev jätteglad när matte äntligen kom hem igår. Vi tog förstås en promenad innan jag fick min kvällsmat......













Matte bakade för ovanlighetens skull en äppelpaj igen men nu av ett annat recept med sirap i smeten. Den blev knäckig och god men i sötaste laget enligt hennes smak så hon kommer nog att hålla sig till sitt gamla recept i fortsättningen









Robban har skickat bilder från Albin och hans besök i Kungsör.... 


Albin på stadspromenad


En kort vila...




Albin har fått syn på några arbetsfordon...Förstår inte hans  stora intresse av stora fordon?




Han har tydligen doppat tassarna också. Då blev han nog glad...




Robban ska hälsa på hos goda vänner som har en rottweilertik, Hotti. Hon är faktiskt snäll. Jag vet det för jag har träffat henne.


De ska ta en promenad tillsammans först




Nyfikna Albin kommer närmare och närmare



...och snart är de jämsides

Det ska bli spännande att få höra hur kvällen avlöpte mellan Albin och Hotti



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar