"Twingly statistik"

onsdag 24 augusti 2016

Godisträd igen...fjäril...katter...






Några ska ut med båten tidigt på morgonen













Vi tog en längre förmiddagspromenad längs Gröndalsviken och vi gick en timme tidigare än vanligt för att slippa den värsta värmen mitt på dagen. Dessutom finns det flera bänkar som man kan vila på så därför valde matte den här promenaden idag....









Det var riktigt skönt ute


Där ute kommer en båt i full fart


Det plaskar en del i vattnet. Undrar om det är fiskar månne?





Döm om min förvåning när det visade sig att jag fick leta efter godis idag också.










..och dessutom i två träd



Matte måste ha fått solsting. Först får man inte leta godis på flera månader och så nu tre dagar i följd ??? Ja, inte mig emot...










Vi mötte ett flertal hundar under promenaden och de lämnade förstås dofter efter sig. Här tror jag att den ilskna beaglen pinkade...





Vilopaus igen



Kan vi inte gå vidare nu?















Leo och jag väntar på lunch men vi är en timme för tidiga enligt matte så vi fick snällt vänta.....


Då hör vi några mycket märkliga ljud inifrån vardagsrummet. Det är Iris som har fått tag i och leker med en fjäril..



Matte räddade stackars fjärilen som fick flyga ut i friheten igen....Hon tror inte att den var skadad..

Iris brukar aldrig bry sig om varken myror som går på golvet eller flugor eller andra flygfän så vi blev riktigt förvånade och som hon lät sen. Vi har aldrig hört henne låta så tidigare...Iris är för övrigt en mycket tystlåten katt till skillnad från Leo...



För övrigt har hon mest legat ute på balkongen idag. Hon verkar faktiskt piggare än igår men hon har kanske förstått att Albin kommer hem i kväll. Matte har i alla fall sagt det till henne....









Robban har skickat några bilder från Kungsör igen....


Albin gillar verkligen att vara ute i den stora trädgården



Han hör grannens hundar skälla



...och där står Robbans bil




Idag har Robban och Albin varit och hälsat på Robbans absolut bästa vän sedan högstadiet, Thomas som också bor i Kungsör med sin familj men i ett hus ute i skogen


Praktiskt att ha en husvagn på tomten som gäster kan sova över i



Skönt att ligga i skuggan förstår jag. Robban berättade att Thomas har sex katter som inte alls är vana vid hundar. De hade nyfiket satt sig i en ring runt Albin men han brydde sig inte alls. En av katterna var lite modigare än de övriga så han hade närmat sig Albin lite försiktigt men Albin ignorerade honom totalt. Han är ju van vid våra katter nu så han ser väl inte katter som något hot längre....och det gör inte jag heller för den delen








När jag kom ut för att gå rastrundan innan kvällsmaten fick jag rena spelet. Jag fick syn på Timos matte och satte igång att skälla och hoppa som en idiot. Jag vet faktiskt inte vad som tog åt mig för jag får ju aldrig något godis av henne och inte hade hon Timo med sig heller? Matte blev också smått förvånad över mitt beteende.




Grannkatten satt och jamade och ville gå in men vi får inte släppa i honom i trapphuset eftersom vi inte vet om hans husse är hemma.









Nej, nu är jag mätt och belåten och ska ta en tupplur ute på balkongen för nu är det inte så himla varmt där ute längre
















Matte har tänt ett ljus till minne av sin pappa som dog detta datum men redan år 1968. Alldeles för tidigt alltså.

Egentligen hade matte planerat att hon och jag skulle ha åkt till graven på Skogskyrkogården idag men hennes onda fot satte stopp för det. Matte hoppas att hon kommer iväg den 3 september i stället då hennes mamma skulle ha fyllt år.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar