"Twingly statistik"

söndag 7 augusti 2016

Varmt, puh...folkrace igen...




Det blev så himla varmt i sovrummet i natt så jag la mig på golvet i stället för i min sköna biabädd




Varmt redan på morgonpromenaden



..och Albin fick gå en tidig morgonrunda tillsammans med mig för han skulle med Robban på folkrace idag igen.  Idag ska också Carina följa med...





Egentligen skulle jag också följa med Carina men matte sa att det skulle bli alldeles för varmt för mig att vara där hela dagen och det tror jag också....Värmen tar hårt på mig...








Bilder från folkracetävlingarna....





Det är för varmt att ligga på filten



Skönt att paraplyet skuggar. Det var ännu varmare idag än vad det var igår



Albin tar sig en tupplur...





Albin fick låna mitt kyltäcke. Det var lite för litet för honom och han gillade inte att ha det på sig men Robban satte på honom täcket lite då och då...




Tycker att han ser lite lidande ut



De hade hittat en bra plats att sitta och kolla på tävlingarna. Det var ännu mer folk där idag men mindre med hundar och det var väl bra med tanke på värmen





Två arbetskamrater till Carina kom också dit. Carina hade ju köpt rostbiff och potatissallad som hon bjöd på



Albin åt sin mat liggandes



Sedan var det dags att vila igen....










Jag blev jätteglad när jag fick syn på Carina på parkeringen. De har precis kommit hem från folkracet och Carina skulle hämta sin bil och åka hem till sig. Matte skulle gå en rastrunda med mig..


Jag vet att jag inte får hoppa på folk men jag kunde inte låta bli



Carina kollar på grannens två hundar men jag struntar fullkomligt i dem. Den ena är en ilsken jack russelltik



Jag la mig bakom Carinas bil medan de snackade....



Plötsligt kom Robban och Albin. Robban hade varit i närbutiken och köpt yoghurt





Jag rusade fram för att hälsa på båda två. Albin var jättetrött såg jag. Robban och Carina var lika trötta. Värmen tog tydligen hårt på dem också. Dessutom hade ju Carina jobbat hela dagen igår, från tidig morgon till sena kvällen med massor av olika körningar...











Efter kvällsmaten la sig Albin ute på balkongen som vanligt. Matte har rensat ut och slängt en massa blommor så nu ser man bättre vad som händer här utanför




Leo är inte ofta ute på balkongen men här kommer han smygande. 


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar