"Twingly statistik"

måndag 1 augusti 2016

Mopeder....Tigerbalsam...





Gott med lite färskt gräs på morgonen










Vi gick en promenad innan vi blev lämnade ensamma hemma under ett par timmar. Matte och Robban var iväg till sopcontainern och sedan gjorde de några nödvändiga inköp.




Det prasslar mysko inne i buskagen men här brukar det finnas en hel del katter så det är säkert bara någon av dem...




Strax därpå kom en moppe i full fart rakt emot oss men killen var snäll och stannade i god tid för att släppa förbi oss. Matte tackade honom för att han visade hänsyn. Hon talade om att jag tyckte att mopedljudet var väldigt obehagligt och läskigt...och det tycker jag verkligen..







Promenad före kvällsmaten....



Matte, där framme går Robban och Albin





De har inte märkt att jag var på toa...





Efter en stund undrade Albin vart jag hade tagit vägen?



Ingen Timo vid soffan idag





Dags att gäspa igen
















Albin är mätt och belåten efter maten




Jag har tagit min tillflykt till balkongen för matte stinker så illa  av Tigerbalsam....Usch, jag tycker inte alls om den lukten...








...och Iris tycker nog också att det luktar alltför starkt









Matte väntar på att fotbollsmatchen Kalmar - Djurgården ska börja men hon tror inte mycket på att laget fixar en bortavinst. De har ingen målgörare och verkar inte heller ha orken....De senaste matcherna har alla sett likadana ut med en bra halvlek och det duger inte....










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar