"Twingly statistik"

onsdag 17 augusti 2016

Folktomt....äntligen regnskur


Den här dagen har varit ganska så lugn och stillsam....Först skapligt väder med frisk blåst och sedan välbehövligt regn....



Jag tror att det var en ekorre som sprang upp på trädet men jag såg inte vart den tog vägen....




Det var helt folktomt ute när matte och jag gick morgonrundan. Både hon och jag blev förvånade för man brukar alltid möta eller se någon  som rastar sin hund eller ska iväg till jobbet.....mysko



När jag hade käkat frukost så satte jag mig på balkongen för att kolla ut men det hände ingenting alls. Lika tomt på folk fortfarande. Var är alla? Och morgontrötta Albin ligger och drar sig som vanligt...













Vi har gått de vanliga promenaderna men under den senaste innan kvällsmaten regnade det, först duggregn men snart tilltog det.....







Vi tog skydd under en stor ek då den värsta skuren kom men vi var redan bra blöta allihop....Vi hann inte mer än hem så slutade det att regna och nu tittar solen fram igen...










Matte har nu läst ut denna bok. Det är en rättegångsthriller  som handlar om en skolskjutning bland överklassen i Djursholm. Boken tar upp klasskillnader, droger, fester,  komplicerade relationer och om 18-åriga Maja som ställs inför rätta.

När man kommer en bit in i boken är den svår att lägga ifrån sig. Mycket läsvärd!


















Matte har tänt ett ljus till minne av sin kära kusin Bitte som skulle ha fyllt år idag men som avled för exakt sju månader sedan och det alldeles för tidigt förstås.










Carpe Diem


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar