"Twingly statistik"

tisdag 23 juli 2019

Dubbla långpromenader...mulet....renare luft




Idag har vi gått dubbla långpromenader eftersom det var så skönt väder ute, mulet och runt 20 grader hela dagen...Här står jag och kollar på den vita storpudeln. Hans matte verkar osäker. Hon vände och gick åt annat håll när hon fick syn på mig...



Tre gånger har matte blivit irriterad på mig idag och det bara för att jag tvärnitar när jag känner doften av något intressant



...men för övrigt har jag gått eller trippat fint bredvid elrullstolen



Det blev ett stopp vid Ica för matte skulle köpa rotfrukter till middagen. Hon käkade ugnsstekta rotfrukter och grönsaker med chorizokorv. Det blev lite ugnsstekta morötter och palsternacka över som Albin och jag fick i kvällsmaten. Så gott! Till och med Albin åt upp allt och lämnade ingenting kvar till mig....









Albin gillar de här promenaderna och uppför sig jättefint




Ibland saktar matte farten för att han ska kunna gå i normal takt men då vill han gärna att hon sätter fart igen..



Han får sina stopp förstås då han kan strosa runt, nosa och markera revir. Det får ju jag också men ofta väljer jag dem själv och inte när matte tycker att det passar...







Matte bakade en glutenfri krusbärspaj med vit choklad idag igen. Den ska tydligen vara god men det är ju inget som vi hundar äter




Idag fick matte rengöra yttre filtret igen. Hon har en app på mobilen som säger till när det är dags och det verkar bli efter 14 dagars bruk. Snacka om att luftrenaren är effektiv. Så mycket damm, katt- o hundhår och andra partiklar som den suger åt sig från mattes och mitt sovrum..Matte är helnöjd med den och hon sover bättre sedan hon skaffade den...





Albin lever sitt liv ute på balkongen som vanligt



...medan jag föredrar soffläge. Det tar på krafterna dessa promenader




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar