"Twingly statistik"

fredag 26 juli 2019

För varmt!....tvättdag....dusch





Idag har matte inte varit utanför dörren, jo hon var nere i tvättstugan men inte utanför huset. Det är alldeles för varmt, nu 31 grader vid 17-tiden. Ju högre luftfuktighet, desto varmare känns det som och desto jobbigare är det för kroppen. Då ska man vara extra försiktig.. På förmiddagen var det 72 % luftfuktighet, nu är det ner på 37 % här hos oss


Matte skulle egentligen följt med Robban till zoobutiken och Ica Maxi i Köping men han fick åka själv. Vi fick inte heller följa med på grund av värmen. När Robban kom till Maxi-parkeringen kollade han om det fanns några hundar i bilarna men han såg ingen och det var ju himla skönt...


Matte har ägnat dagen till tvätt. Hon har kört tre maskiner i tvättstugan och två här uppe hos oss. Under det att maskinerna jobbade har hon bara vilat medan Robban har gått rastrundorna med oss....

Han åkte också hem och satte ut skålar med vatten i trädgården till fåglarna. De behöver också vätska i den här värmen...




...och vi djur har också vilat



...här är en som tror att han inte syns



...medan Iris låg uppe på soffan




Albin har varit ute på balkongen som vanligt men idag har han faktiskt kommit in vid två tillfällen och lagt sig här inne en stund...






Nyduschad! Jag fick alltså rätt i att matte bad Robban att duscha mig



...men jag lovar att jag inte gick frivilligt in i duschen. Det gjorde däremot Albin som fick duscha efter mig..







 Åter en lättlagad middag. Wokad kycklingfilé med Findus wokgrönsaker som är tillsatt med ananas i bitar.

Och Albin och jag fick förstås några kycklingbitar i kvällsmaten...Smaskens!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar