"Twingly statistik"

söndag 7 juli 2019

Trött...promenader.....trädgårdsjobb...avfrostning...gäspar




Nu är jag trött efter dagens promenader. 


...men Albin är nog ännu tröttare eftersom han har varit ute i stort sett hela dagen







Långpromenad på förmiddagen



Jag vill åt det hållet för jag har fått vittring på något intressant




Tänk att vi aldrig får hitta något korvträd men här var det ändå en spännande doft...



Vi har klivit lite åt sidan för att lämna plats till karln i elrullstolen med den lilla söta hunden. Vi mötte dem två gånger på rundan. För övrigt var det ganska så folktomt ute..








Albin fick följa med Robban hem. Han skulle fortsätta med röjningen och rensandet på tomten..



Det grå huset i bakgrunden har Lenas föräldrar köpt och hennes pappa håller på att renovera det nu. De ska sälja sitt stora hus för de vill ha ett mindre enplanshus i stället. Det har samma planlösning som huset som Lena och Robban bor i.






Albin undrar varför Robban ligger på filten men han behövde vila ryggen en stund




Att han inte gäspar käken ur led är konstigt. Har aldrig träffat på någon som gäspar så ofta och stort som Albin gör...






Matte frostade av frysskåpet idag. Iris tyckte att det väldigt spännande när isen tinade och rann ner i baljan...







Matte bjöd Robban på söndagsstek som han i och för sig själv hade köpt och jag trodde faktiskt att han aldrig skulle sluta att äta. Det blev basilika- och vitlökssmarinerad  nötinnanlår med potatis, sås, sallad, saltgurka och svartvinbärsgelé. Jo, köttet var jättegott för jag fick lite i min kvällsmat...

De åt också jordgubbar och glass till dessert...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar