"Twingly statistik"

torsdag 18 juli 2019

Varma promenader...ilskna hundar...beröm




Idag har matte tagit dubbla långpromenader med oss och det i ett betydligt varmare väder, eftermiddagen var jobbigare än förmiddagen...



Så skönt med lite skugga



Vi har precis passerat förbi två mycket ilskna hundar som stod bundna utanför Torgkiosken. Matte kunde inte vända för att det var för trångt så vi var tvungna att försöka ta oss förbi utan att bli angripna. Hundarna tog i allt vad de kunde både vad gäller röstresurser och utfall mot oss fastspända i deras alltför långa koppel. Nu hade vi elrullstolen mellan hundarna och mig men de var nästan uppe i knät på matte.

En karl kom fram och berömde mig för att jag var så duktig som helt lugnt gick förbi utan att ens med en blick kolla på de två. Folk undrade ju vad som hände med anledning av det oväsen de lyckades åstadkomma, alla utom ägaren förstås som måste ha varit inne i kiosken och som måste ha hört sina odjur med tanke på att kioskdörren stod öppen. 

Hade det varit Albin hade han nog svarat emot så osäker som han är mot andra hundar.








Obligatoriska gäspen




Lite vila i skuggan..



...och vattenpaus



...obligatoriska urinmarkeringen









Ute på eftermiddagsrundan. Matte vill helst att jag går på gräskanten i möjligaste mån eftersom asfalten kan bli för varm 



Intressant doft som måste undersökas noga



Vi är nästan hemma men jag måste vila en stund




Matte trodde att jag ville ha vatten men det nobbade jag




Albin sökte också skugga




....och även han behövde en vilopaus





Det har varit en lång dag. Robban gick morgonrundan med oss redan 05.30. Nu är han på väg till Göteborg igen efter att ha kört runt i Närke under dagen.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar