"Twingly statistik"

torsdag 4 juli 2019

Promenader....omväxlande väder....





Albin fick som vanligt gå första långpromenaden vid tiotiden. Tur att matte tog varm jacka på sig för det blåste riktigt kallt...



De är på Albins vanliga toaställe men självklart måste han ha koll på omgivningen innan han kan göra sina behov...



Han tar alltid i för kung och fosterland när det ska sprättas efter urinmarkeringen









Och sedan var det min tur





Och som vanligt blir det fler stopp för matte eftersom jag måste undersöka alla intressanta dofter som jag får vittring på



Inte en människa på fotbollsplanen idag...



Jag ville ta en genväg hem men det fick jag inte utan matte tar en omväg i stället...Inte snällt alls tycker jag men matte sa att hon kände på sig att det skulle bli oväder senare så vi fick passa på medan det var uppehåll....









Hon hade rätt men vädret är bra konstigt, ena minuten sol och uppehåll för att plötsligt övergå i regn och åska. Det har varierat ofta under dagen. Vi hade tur nu på senaste rastrundan. Jag hann precis in innan regnet vräkte ner och åskovädret satte igång igen..Just nu är det 17 grader men känns kallare och hög luftfuktighet, 90 %..Den senaste tiden känns det som om vi har haft alla årstider på en gång ..










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar