"Twingly statistik"

måndag 29 juli 2019

Skönare väder men klibbigt...inköpsrunda....envisa Iris




Idag har Robban tagit kortare promenader med oss. Det är fortfarande varmt även om molnen har skymt solen så det har inte gassat lika hett...Skönt ändå med lite mer uthärdligt väder



Vi höll oss mycket i skuggiga partier





På tidig förmiddag skulle vi åka på en inköpsrunda. 


Jag tittar bedjande på matte för jag vill inte in i bilen..


...och så låtsas jag undersöka däcket men det hade jag inte mycket för. Robban lyfte helt sonika in mig i bilen...




Först var vi på Granngården och köpte kattmat, Dentastix och goda hundkex..





 ...och sedan åkte vi till djurkliniken för att köpa Albins specialfoder. Där vill vi alltid komma ut ur bilen för att strosa runt på deras gräsmatta. Det finns massor av spännande dofter att undersöka...


Matte tog med sig vatten förstås...



Albin kollar in en orolig hund som tydligen ska in till veterinären...




Nästa stopp blev vid ÖB. Robban skulle handla något till Lena. Här finns också en hel del intressanta dofter.....







Iris ska förstås härma mig som vanligt. Den katten blir jag lite irriterad på ibland men hon bryr sig inte ett skvatt utan envisas med att följa efter mig fast jag säger ifrån...Man vet aldrig hur närgången hon blir och det gillar jag inte...




....men eftersom det är klibbigt varmt här inne trots fläktarna så kan jag inte ligga kvar en längre stund på samma plats. Lägger mig under bordet i stället. Att Leo ligger där gör inget för han är betydligt lugnare av sig...




På stenplattorna under öppna spisen är det riktigt svalt












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar