"Twingly statistik"

torsdag 25 juli 2019

Ingen långpromenad....dusch....kylhalsband




Det blev ingen långpromenad för mig idag och jag är glad för det. Matte gick upp tidigt för att ta promenaderna innan den värsta hettan kom men det blev inte så. Inte nog med att hon hade de vanliga andningsbesvären utan hon fick stora problem med blodtrycket också. Matte tål ju inte värmen alls...

Vi var ute på morgonrundorna tidigt men hon kom inte iväg med Albin förrän vid 09.30-tiden och då var det redan 25 grader och solen gassade. Han fick bara halva sin vanliga långpromenad och jag slapp den överhuvudtaget....




Det blev en promenad i vanlig gångfart



En stunds vila




Albin får syn på mannen med elrullstolen och den lilla hunden









Under dagen har det bara blivit att vi har varit ute och kissat och sedan in igen. Nu är det 30 grader. Matte hoppas på svalare till kvällsrundan...



Nyduschad! Matte tog in Albin till duschen och han följde så snällt med. Hon duschade honom i svalt vatten, inte iskallt för det blir en chock för kroppen. Han verkade njuta av det...Både igår och idag har han doppat en tass i sin vattenskål. Han måste tycka att det är varmt men envisas ändå att ligga på balkongen



...men jag går inte frivilligt in i någon dusch utan ligger hellre framför luftrenaren eller golvfläkten. Jag är i alla fall helt säker på att matte kommer att fråga Robban om han inte kan duscha mig i morgon men den dagen den sorgen...



Iris ligger också helst i sovrummet intill luftrenaren








Matte hittade våra kylhalsband som vi nu har fått på oss. Skönt!









Idag lagade matte ytterligare en lättlagad enkel rätt. Hon kryddar torsken och lägger den i folie och kokar den tillsammans med potatisen. Till det de grönsaker som hon hade hemma, rårivna morötter, gurka, tomater och paprika. Matte är inte så mycket för sås så hon har skirat smör till fisken...

Både Albin och jag gillar rårivna morötter så vi fick det i kvällsmaten..Så gott!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar