"Twingly statistik"

måndag 15 juli 2019

Snabbrunda....promenad i regn



Det blev en väldigt kort morgonrundan för mig i morse då jag hörde åskan mullra på långt håll. Jag hann pinka några droppar men sedan ville jag bara hem igen....









 Albin kom inte ut på långpromenaden förrän vid 11-snåret eftersom regnet vräkte ner. Då tyckte matte att det avtog så hon och Albin gav sig av på hans vanliga långa runda...



Han trippar så fint intill elrullstolen



...det vanliga toastället



...sedan blir det ett par stopp för lite urinmarkering



...och så det obligatoriska gäspandet





Jag ville förstås inte gå ut men matte tvingade mig efter Albins runda eftersom jag inte hade gjort mina toabestyr på morgonen och självklart tilltog regnet och det riktigt ordentligt också...


Jag avskyr regn och jag hatar att behöva gå genom vattenpölar men det är inte lätt för matte att väja från alla när det har regnat så här mycket även om hon försöker...

En sak är säker och det är att matte måste skaffa sig ett ordentligt regnställ om det här vädret ska fortsätta. Hon var riktigt dyblöt och stelfrusen när vi äntligen kom hem...









Nu ska jag vila efter kvällsmaten. Matte käkade rester av en stek och Albin och jag fick också några bitar. Så gott!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar