"Twingly statistik"

onsdag 24 juli 2019

Tidiga promenader...het asfalt/trampdynor....




Idag är det riktigt varmt. Nu är det 28 grader och sol. Matte tog ut mig på långpromenad redan klockan nio för att vi skulle undvika värsta hettan. Vi har bara tagit en varsin långpromenad idag.

Matte tänker ta långpromenaderna ännu tidigare så länge det är så här varmt. Eftersom jag är mer morgonpigg än Albin så får jag komma ut före honom...



Först åkte vi till Coop för att matte skulle skicka iväg en försändelse. Det fanns inga kunder där så det gick jättesnabbt. Jag kollar på två småbarn som ensamma sitter och håller i en hund. De väntar väl på någon vuxen som uträttar något ärende kan jag tänka mig....



Det här måste undersökas noga vad än matte tycker om det...



Matte sa att jag måste dricka vatten så det är väl lika bra att göra det även om jag inte var törstig...






Sedan var det Albins tur. För ovanlighetens skull fick jag gå långpromenaden före honom.

Matte är noga med att vi går på gräset så mycket som möjligt då asfalten blir alldeles för het för våra trampdynor i solgasset. Om trampdynorna är torra och fnasiga så är det bra ide´ att smörja in dem till natten. Matte använder Försvarets hudsalva eller olivolja på våra trampdynor när det behövs..





Albin kollar efter mannen i elrullstolen och hans lilla hund. Han fick jättemycket beröm av matte för när matte skulle plocka upp efter honom så märkte hon inte att mannen med den lilla hunden dök upp då hon stod med ryggen mot dem och trottoaren. Trots att det var var någon meter mellan Albin och hunden så stod Albin helt lugnt och stilla och bara iakttog dem när de passerade förbi... 



Vattenpaus



Vilopaus. Nu började det bli ordentligt varmt







Jag la mig ute på balkongen för att matte satt där och läste men när hon hade läst ett kapitel i boken gav både hon och jag upp...



Iris blev inte heller långvarig...



...men Albin ligger där ute i hettan fortfarande







Matte gillar när hon kan laga en hel måltid i ugnen så idag blev det ugnsbakad lax med potatisklyftor, gul paprika och tomater. På laxen har hon majonnäs blandat med sambal oelek...














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar