"Twingly statistik"

torsdag 11 juli 2019

Dubbla promenader tar tid...balkongen...




Dubbla morgon- och kvällsrundor och dubbla långpromenader två gånger om dagen gör att matte inte hinner med så mycket mer. Man får passa på medan det är skönt väder säger hon och idag har det verkligen varit perfekt för både matte och oss hundar. Runt 20 grader och mulet. Solen kom inte förrän på eftermiddagen och då blev det genast varmare..



En kort vilopaus. Det är lite jobbigt för mig att hela tiden hinna med matte när hon åker även om hon tar det försiktigt. Albin får längre promenader men mina tar lika lång tid för jag måste stanna oftare....



Vi stannade till vid apoteket för matte skulle hämta ut sin astma/allergimedicin. Skönt att vila en stund...





Här märker jag att Albin har varit...






Dags för toabesök...




Drickapaus. Albin passar på att undersöka elrullstolen lite mer ingående..








På hemväg från långpromenaden på eftermiddagen




Albin hör en hund skälla från någon trädgård men ser den inte. Igår vimlade det av hundar ute men idag har vi inte träffat på en enda trots alla långrundor. Märkligt!








Tog en sväng ut på balkongen eftersom matte satt där och läste



Och Albin ligger där all tid han inte är ute på promenad från morgon till det är dags för honom att sova...





Han äter sina måltider där också. Jag kollar om han är klar och har lämnat något åt mig...




Leo kom ut en stund men gick snart in han också..



Iris har hållit sig ovanligt lugn idag. Annars brukar det vara full fart på henne på dagarna. Hon brukar gilla att vara ute på balkongen men har inte varit där idag vad vi har sett...







Nu är det bara att vänta på kvällsrundorna. Som vanligt får jag vänta längst...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar