"Twingly statistik"

onsdag 27 januari 2016

Åter en gråtrist slaskig dag.....grus o hundhår




Mörkt och slaskigt på morgonrundan...Jag och Albin drar in massor av grus även om matte torkar oss noga när vi kommer innanför ytterdörren. Matte är i alla fall glad att vi inte är långhåriga som några av hennes tidigare hundar har varit. Är det något matte saknar så är det de bekväma duschrum som hon har haft tidigare....




Det blir ett evigt städande. Dammsugaren står framme hela tiden och skurhinken används ofta. Det är ju inte enbart grus och smuts för vi fäller ju en hel del också














Promenaderna med mig har tagit sin lilla tid för matte har jätteont i ena foten och kan knappt stödja på den. Det började i måndags och har bara förvärrats. Hon vet inte om det är en inflammation eller i värsta fall en stressfraktur i mellanfotsbenet som hon hade för några år sedan. Riktigt ont gör det i alla fall. Helst ska hon väl inte belasta foten....




Måste kolla in hunden om det är någon jag känner? Nej, det var det inte....





...och bygget av utegymmet går sakta framåt






...någon hanhund har tydligen pinkat här. Det skulle aldrig matte låta Albin göra....

Robban har tagit Albins promenader idag men nu har han åkt och jobbat. Han har dygnspass och slutar inte förrän i morgon kväll så matte får väl linka runt med oss på separata rundor i morgon. Mig gör det inget att vi går sakta för det finns massor av intressant som man kan kolla in på vägen...Idag skrämde jag iväg en skata som jag tyckte var lite väl närgången....











Matte och jag gick nyss till brevlådan för att posta ett brev. När vi kom runt husknuten kom den hysteriska schäferblandisen. Hon och hennes matte var på väg hem. Tiken blev fullkomligt galen när hon fick syn på mig. Matte och jag gick åt sidan upp på parkeringen och ställde oss bakom en bil för att underlätta för tikens matte. Hon hade stora svårigheter med att hålla sin argsinta tjej. Vi tänkte att om hon inte ser oss så slutar hon med utfallen och gapandet men hon lugnade sig inte. Vi hörde henne långt efter att vi hade lämnat parkeringen..."suck"...så skulle jag aldrig bete mig i alla fall..




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar