"Twingly statistik"

torsdag 21 januari 2016

Snopen....fin vinterdag.....ingen lekhund...






Innan vi hade hunnit ut på morgonrundan kom både Carina och hennes son Nicklas hit. Carina hade väntetid som vanligt mellan sina körningar och Nicklas hade tagit ledigt från jobbet för han var tvungen att lämna in sin bil på en verkstad här i Nynäs nu på morgonen för att byta till ny vindruta. Det var en liten spricka i rutan då han köpte bilen och den blev underkänd på besiktningen så den var tvungen att bytas ut.








Jag blev ganska så snopen när vi sedan gick morgonrundan och matte stannade hemma. Carina tog Albin och Nicklas höll i mig. Nicklas började plötsligt springa och lekte med mig i snön. Nu är inte jag någon lekhund men det var faktiskt kul.

Albin blev lite osäker för han hörde att det knäppte mysko om Nicklas kängor och dessutom är han känslig för olika plötsliga rörelser men han kände sig nog trygg med Carina tror jag....




Frukostdags men Nicklas fick knappt vara i fred. Jo, han har ätit klart men ändå... 

Jag ligger under bordet så jag syns knappt. Iris ligger i hans knä och Albin vill bli klappad. Som vanligt gäspar Albin stort....Nicklas är inte här så ofta så vi vill vara nära honom allihop....Han jobbar jättemycket nu med snö- och halkbekämpning så han var ganska så trött, ofta jobbar han på nätterna....





Kollar på Nyhetsmorgon....





Albin behövde vila efter besöket


Nicklas följde med sin mamma när hon skulle köra skolungdomar från en skola till en annan. Sedan skjutsade hon honom till verkstaden så han kunde hämta ut sin bil innan hon fortsatte till nästa skolkörning....











Separata lunchpromenader i solen....






Albin kollar efter en hund som han ville mopsa upp sig mot.. Matte hann dämpa honom i tid... 




Otroligt fin vinterdag, -6 grader, en helt lagom temperatur





Det är folk ute på isen. Tydligen dags för skridskoåkning och även pimpelfiske ser jag




...men vad händer på parkeringen?





Äntligen hämtas gamla skrotbilar som har stått där i evigheter.....
















När matte och jag skulle gå och kasta sopor kom Timo glatt rusande mot oss





Han ville leka med mig men som sagt jag är inte mycket för lek så jag ignorerade honom....



Jag tror att Timo blev besviken. Han tycker noga att jag är tråkig men då får han väl tycka det....










Nu sitter vi och väntar på Robban som har jobbat sedan tidigt i morse. Han skulle köpa kattmat, kattsand, färskfoder och våra goda tuggpinnar på hemvägen.....















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar