"Twingly statistik"

söndag 17 januari 2016

Sol och kyla idag igen.....trött....




Kylig morgon igen, -12 grader




Vi såg ett gäng skridskoåkare och ett par killar eller karlar som satt och pimplade ute på isen i morse. Såg verkligen kallt ut.....



Vem har varit här egentligen?












Vid lunchtid tog vi en längre promenad....






Robban fixar till resårbanden på mitt täcke medan Albin står och luktar mig i rumpan. Vet inte vad det är som är så intressant och attraktivt men nu har katterna också blivit intresserad av min rumpa när jag har kommit in efter promenaderna....Det har aldrig hänt tidigare så det måste alltså lukta något speciellt nu....










Jag blev jättetrött av promenaden och somnade sittande i soffan..Det händer lite då och då att jag gör det. Proven hos veterinären visade att allt var bra men matte tror ändå att det är något som fattas mig eftersom jag ofta blir så trött.....men vad?




Jag sov gott tills Iris kom och störde. Hon skulle upp i mattes knä förstås och det är jag inte så himla förtjust i. Jag vill ha matte för mig själv....













Varken motorvärmaren, kupévärmaren eller batteriladdaren har någonsin fungerat på Robbans bil. Den förra ägaren brydde sig inte om det eftersom han hade bilen i varmgarage. Idag fick Robban hjälp av sin snälla kompis Peter som fixade i ordning allt. Det var kabelfel som åtgärdades. Det är skönt att allt fungerar nu då det är så kallt och bilen står i kallgarage när Robban är hemma.





















Det går inte att ställa ifrån sig ett vattenglas förrän Iris är där och ska dricka ur det....





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar