"Twingly statistik"

onsdag 6 januari 2016

Köldkramp......förkylning....









Morgonrunda igår. Vi kom ut senare än vanligt för matte var trött och det var jag också för den delen. Matte vaknade vid tvåtiden på natten helt genomförkyld och sedan har hon snorat och hostat i ett. Det blev alltså inte mycket sömn för varken mig eller matte.





















Vi åkte i alla fall ut till Lövhagen lite senare för att gå en längre promenad. Nu var det riktigt kallt så både Albin och jag fick köldkramp. Värst drabbades Albin så promenaden blev inte så lång som matte och Robban hade tänkt sig.....






Jag blev ju jätteglad eftersom det finns så många spännande dofter här.....







Matte tycker nog att jag är lite jobbig eftersom det är lättare att följa viltspåren i snön än vad det är på barmark....Mitt huvud gick som en propeller när jag inte hade nosen i snön.....



Aj, nu fick jag köldkramp i bakbenet






Nu har Abin köldkramp. Robban fick massera hans tassar flera gånger....






På väg tillbaka till bilen.....












Morgonrunda i morse i -10 grader

Den här natten blev också lika sömnlös på grund av mattes eviga snorande....




Oj, Räddningstjänsten har tydligen en övning av något slag nere i småbåtshamnen..




Intressant...















Albin fryser lätt i kylan och han får köldkramp i tassarna stup i ett så han vill inte gärna gå ut i djupa snön. 

Matte säger att han har dålig blodcirkulation för han är alltid kall om tassarna och öronen. Hon brukar ofta massera honom för att få igång cirkulationen. Jag är däremot varmblodig för jag är alltid jättevarm i alla kroppsdelar.....



Vi gjorde ett kort stopp vid närbutiken för Robban hade ett ärende dit




Vi tog flera korta promenader i stället för någon längre nu i kylan....


















Och jag vill inte gå ut på någon kvällsrunda för igår kväll hamnade vi i värsta smällandet igen. Jag blev dörädd så det var inte lätt för matte att få mig att gå lugnt och stilla för jag ville hem fortast möjligt....


Fy, vad jag hatar allt smällande....






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar