"Twingly statistik"

måndag 11 januari 2016

Regn, slask o skitigt....






Oj, vilket busväder. Regnet vräkte ner när matte och jag gick morgonrundan så vi blev minst sagt genomblöta....




När vi kom hem satt de här två vid sin matplats och såg döhungriga ut fast de fick sin frukost innan vi gick ut....

Matte hällde upp lite mer torrfoder till dem men det är bara Iris som äter av den. Det duger inte åt kräsna Leo som alltid är hungrig. De får blötmat till frukost, lunch och middag men Leo skulle nog kunna äta hur mycket som helst.... Å andra sidan är jag lika matfixerad som han är så jag ska egentligen inte säga något...



Väntar på min frukost


Albin sover fortfarande så han äter mycket senare än oss åtminstone de dagar som Robban går morgonrundan med honom och det gjorde han idag..












Promenad innan lunchdags. Regnet har avtagit men det är väldigt slaskigt, skitigt och blött....


Albin ska urinmarkera precis överallt



Här hittade vi en mycket spännande doft




Robban hade ett ärende in på närbutiken...





Jag fick syn på ett djur som sprang där borta men det var säkert bara en katt.....




De har plogat upp all snösörja längs och på vår trottoar så att vi måste gå ute på vägen och det känns inte bra med tanke på alla bilar och bussar som kör här. Robban blev förbaskad och ringde till kommunens snöröjning. Ett par timmar senare plogade de fram trottoaren åt oss.....













Robban är på väg till Muskö på isiga vägar


Robban jobbar nattpass och fick börja tidigare än sitt  arbetsschema för det är många jobb. Otroligt många bilar behöver tydligen starthjälp har jag förstått. Folk är dåliga på att byta batterier i sina i bilar...











Varken Albin eller jag säger till när vi behöver gå ut. Av den anledningen är matte noga med att gå ut på bestämda tider och det är vi nöjda med även om Albin inte har bråttom på morgnarna och jag helst skulle slippa gå ut i mörkret på kvällarna, vilket jag förstås blir tvungen till ändå.



Här visar Albin att han vill gå till sängs för natten så Albin går alltid kvällsrundan före mig om inte Robban är här så att vi går tillsammans, vid 20.30-tiden ungefär. Han får sin Dentastick och sedan somnar han....Han är inte bara morgontrött utan kvällstrött också...





Matte och jag är uppe ett par timmar till. Jag föredrar mina kycklingpinnar så jag får en sån varje kväll...så gott!






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar