"Twingly statistik"

söndag 31 januari 2016

Lugn helg....rumäner....



Sen morgonrunda vid niotiden, +1 grader och sol

Helgen har varit lugn. Vi har varit ute på våra vanliga promenader.....



Vi har stannat upp för en hundägare längre fram försöker få tag i sin lösspringande hund.....




Kvinnan visslade och lockade på sin hund. Efter många om och men kom hunden rusande ut ur skogsdungen och fram till sin matte och sin lilla kompis som i alla fall var kopplad. Varken matte eller jag kände igen hundarna....















Iris vägrade flytta på sig när matte ställde ner min matskål. Hon glodde intensivt på mig hela tiden medan jag åt....Den katten flyttar sig aldrig om hon inte har lust...




...Leo var mer intresserad av något som hände utanför huset










Robban var hemma idag. Han har svåra smärtor så han har mest vilat på soffan även om han följde med på en längre promenad vid lunchtid..

Igår gick hela dagen åt att laga Nicklas bil men de hann inte klart. Idag var verkstadslokalen upptagen så de ska fortsätta nästa helg. Hjullagret är i alla fall på plats så Nicklas kan använda bilen under veckan. Robban ska bärga hem bilen till honom i morgon förmiddag.


Väntar på Robban och Albin. De är uppe hos en granne. Robban har hjälpt en av småtjejerna i familjen med installation av hennes nya Iphone. 



Nu kommer de äntligen. Albin blev glad över att se oss





Albin hör en hund som skäller på avstånd men vi ser den inte....


....men vi mötte flera hundar på promenaden...




....och där är tre änder på väg ner till vattnet



...en bit längre bort fanns detta gäng





Det blåste rejält emellanåt





Vi har precis mött två jättesöta mindre hundar från Rumänien, en tik och en hanhund. De kom från samma ställe som Albin och jag kommer ifrån. Jättekul! 

Hanhunden ville förstås hälsa på mig men jag visade direkt att någon intimare kontakt var jag inte intresserad av. Matte tyckte att jag uppträdde lite väl grinigt och framför allt eftersom jag själv nosade honom i rumpan...



Han kom till Sverige och Nynäshamn fyra månader efter att jag kom hit så vi har kanske varit i hundhägnet samtidigt. Det är ju så många hundar där så chansen att vi har träffats är nog små ändå...

Tiken försökte göra sig till för Albin men han blev lite osäker och sökte skydd hos Robban. Han har fortfarande svårt med närkontakt med andra hundar även om han inte blir lika rädd när det gäller mindre hundar..Han är nyfiken men vet inte hur han ska bete sig...






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar