"Twingly statistik"

måndag 1 februari 2016

Kompisträff......bilutflykt....



-2 grader, frost på marken och vattenpölarna hade frusit till is när vi gick morgonrundan



















Före lunch gick vi en längre promenad matte och jag. Albin var inte hemma för han hade följt med Robban som skulle bärga Nicklas bil hem till honom.



Vem är det som kommer där borta?





Jo, det är min kompis Timo





Jag blev jätteglad över att träffa honom men jag  koncentrerade mig mer på hans husse efter hälsningsritualen för jag brukar ibland få godis av honom. Jo, jag fick det idag också. Han är verkligen jättesnäll....





Timo var okopplad så han sprang runt och kollade läget...








Isen var tunn. Vi var rädda att han tänkte sticka ut på den men han vände vid kanten....




Timo är så fin och snäll














Robban och Albin ska bärga hem Nicklas bil



Albin var först lite osäker när han skulle åka i bärgningsbilen men nyfiken som han är så gick det snart över. Han gillar ju att åka bil också...









Albin har mitt bilbälte på sig. Vad bra att det passade honom. Man måste ha det för säkerhetens skull






Har jag åkt i den bilen? ser det ut som Albin tänker...




Nicklas jobbade men Carina var ledig och hemma och tog emot Nicklas bil....







Robban och Albin åkte inte direkt hem utan de fortsatte till Huddinge och bytte till Robbans egna bil som stod parkerad där. Då var Albin så trött så han somnade direkt när han kom in i Volvon. 

Därefter åkte de till Ica Maxi och handlade så det tog sin lilla tid innan Albin var hemma hos oss igen....

Robban ska inte jobba förrän på torsdag....
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar