"Twingly statistik"

tisdag 9 februari 2016

Fettisdagen......knepiga Iris....

När matte kom upp från tvättstugan strax efter sju i morse kom Robban. Han hade jobbat nattpass och hade haft en hel del knepiga jobb under natten så han var dötrött. Ändå gick han morgonrundan med både mig och Albin innan han var tvungen att lägga sig och sova i ett par timmar.


När matte var klar med tvätten tog hon en runda med oss, först Albin och sedan var det min tur.


Gråmulet väder och +4 grader...




Det är mycket vatten på den tunna isen nu....



Varför står jag här?



Jo, matte har varit inne på Chokladhuset och köpt ett par semmelpraliner....En nyhet som de började sälja idag


Semmelpralinen var jättegod tyckte matte















Matte var tvungen att köpa några varor på Ica Maxi så vi åkte dit efter lunch


Albin har hoppat in frivilligt i bilen. Det skulle aldrig jag göra. Robban får lyfta in mig och jag är inte direkt samarbetsvillig heller....Bilåkning är inte min grej....







Bild från NP



Först åkte vi till Müllers bageri & konditori för nu skulle matte köpa en riktig semla. (Robban äter inte semlor) De har de absolut godaste semlorna som matte någonsin har ätit och det tycker tydligen de flesta i den här stan för det var lång kö och alla köpte semlor....

De fick förra året utmärkelsen Årets butik i Nynäshamn.









Äntligen hemma igen......



Jaha, ska vi få komma ut eller inte?



Skönt att få röra på benen...Albin måste förstås stretcha först



.......sedan tog vi en längre promenad














När matte och jag gick kvällsrundan igår så mötte vi flera polisbilar. De körde sakta omkring här. Vi trodde först att de letade efter det ungdomsgäng som går omkring och smäller på kvällarna men sedan fick vi höra att polisen hade gripit 14 män som tänkte attackera flyktingförläggningen på Nicksta camping med järnrör och yxor. De var alla polska medborgare och högerextremister. Man kan ju undra vad de har här att göra? Ruggigt värre.....

Hoppas att det är lugnt ute i kväll. Om en timme är det dags så jag ska vila till dess....


Får samsas med Leo för han flyttar sig inte....


...och tror ni inte att Iris hade pinkat i Albins dagbädd igår? Det är första gången hon gör det och vi hoppas också den sista. Matte blev inte glad kan jag säga. Hon köpte ett gäng nya handdukar till henne för ett tag sedan. Det verkar som om Iris inte gillar dem trots att de inte verkar annorlunda än de övriga för hon pinkar inte i sin bädd när en ny handduk ligger där även fast matte har tvättat dem....Knepig katt det där....

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar