"Twingly statistik"

onsdag 24 februari 2016

Sol....naken.....morötter




- 3 grader i morse men härlig sol som värmde




Är det Timo som kommer där borta? Nej, det var en annan golden














Det har inte hänt så mycket idag. Vi har gått de vanliga promenaderna men jag tycker att vi har varit ovanligt ensamma ute trots det fina vädret....



Kort stopp vid närbutiken. Matte skulle hämta en försändelse och Robban handla som vanligt...





Nu kommer de tydligen....












Matte känner sig naken säger hon. Armbandet på hennes klocka gick sönder och det var rena turen att hon upptäckte att hon tappade klockan. Matte har alltid den på sig och blir nu frustrerad av att kolla på armen och upptäcka att det inte finns någon klocka där. Hon måste försöka få tag i ett armband i morgon men vet inte om det finns i den här stan....





Armbandet var ganska så slitet så det behövdes nog ett nytt ändå


















Idag bjöd matte Robban på en tidig middag. Det blev torskrygg med potatis och skirat smör, grönsaker och rårivna morötter.....


Det enda vi fick smaka av den rätten var att vi fick de rårivna morötterna som blev över i vår kvällsmat. Nu är jag inte så förtjust i det för jag vill helst att morötterna ska vara kokta men det gick ju ner ändå förstås. Här lämnas ingenting.....




Både Albin och jag är noga med att slicka våra matskålar riktigt rena...














Robban jobbar nattpass. Han var tvungen att åka redan strax efter tre för att hämta den lagade bärgningsbilen på verkstaden. 
















Tog en vilopaus efter maten men jag kände mig uttittad.....






Iris ligger på soffbordet och glor rakt på mig. Vad vill hon egentligen?





      










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar