"Twingly statistik"

söndag 14 februari 2016

Alla Hjärtans Dag.....








Många tror att firandet av Alla Hjärtans Dag är något nytt men rent historiskt har Valentine´s day firats inom katolska kyrkan sedan medeltiden. Från början firades den med en vårfest och syftet var att para ihop ungdomar två och två inför sommarens lekar och danser. 

Hur man firar dagen är upp till var och en men man måste inte köpa dyra saker, blommor,  choklad eller annat så att kritisera dagen tycker matte är fel. Att Alla Hjärtans Dag blir dyrare och dyrare är ett dåligt argument eftersom det är var och ens eget val och inget man blir tvingad till. 

Hur som helst är det väl fint att både ge och få lite kärlek och uppskattning.
















Det har inte blivit några längre promenader i helgen. Matte har försökt att kurera sig från sin jobbiga förkylning och det går åt rätt håll. Så skönt! 

Robban har haft jätteont så han har bara orkat följa med på  kortare rundor han också. I morgon ska han jobba så han varit tvungen att samla kraft till det. Idag var han i alla fall iväg och tvättade bärgningsbilen för snacka om att den var smutsig....




Där står bärgningsbilen innan den blev rengjord









Här följer några bilder från våra rastrundor.



Vattnet i småbåtshamnen har börjat frysa till is igen. Det har varit 1 - 2 grader kallt de här dagarna. Kanske lite kallare på nätterna. Någon snö har vi inte sett till och det är matte tacksam över. Det är så skönt med barmark....





Albin undrar hur långt borta jag är? Han får ju ofta vänta in mig och matte



Kollar in två hundar som går på andra sidan av idrottsplatsen....




Tog en sväng inne på idrottsplanen








Albin har koll på två dvärghundar som skäller ut oss





Det prasslar inne i skogsdungen. Undrar vad det kan vara?



Urinmarkering för femtielfte gången



Den här katten möter vi ofta. Den är så vacker tycker matte. Hon är också glad över att vi inte bryr oss om de utekatter som vi möter utan lugnt passerar förbi. Många hundar älskar att jaga katter har jag förstått.....






Jag blir alltid lite extra vaksam när jag hör stojande barn. De ska tydligen åka i skateparken på sina kickbikes....Jag har inget emot barn men vill ha dem på lite avstånd....
















Usch, alldeles nyss spydde Albin. Det är första gången det händer. Matte tror att hon hade gett honom för mycket av brysselkålen som vi fick i kvällsmaten. Jag har aldrig spytt men så har jag plåtmage enligt matte. Vad jag än har stoppat i mig så blir jag aldrig dålig....peppar, peppar...






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar