"Twingly statistik"

torsdag 18 februari 2016

Snö....gå ut...




Jag blev verkligen förvånad men också jätteglad när jag kom ut i morse och såg all snö. Det måste ha snöat massor i natt och det snöade fortfarande lite grann. Det var nollgradigt så snön var ganska våt....Matte blev förstås inte lika glad.....







Kollar in en fågel uppe i trädet. Den låter lite märkligt





En liten dvärghund skäller ut mig. Ingenting att bry sig om....










Några timmar senare var det väldigt blött på marken och snön höll på att försvinna....


Vad har Albin fått syn på?





Jo, men visst är det Timo som kommer




Han hälsade glatt på mig. Albin skämde ut sig så han fick gå åt sidan...



Inte mycket snö kvar













Matte och sedan även Robban ropar på oss från hallen att vi ska gå ut på en eftermiddagspromenad men så här reagerar vi....inte alls med andra ord


Jag har ingen lust att gå ut.....




...och inte Albin heller




Den enda som genast springer ut i hallen är Iris och det gör hon varenda gång matte ropar...så småningom gick jag i sakta mak också dit och efter många om och men kom Albin så till slut kom vi ut....

Så här är det nästan varje gång vi ska gå ut. Vi har aldrig bråttom. Matte tycker att vi uppträder lite märkligt eftersom hundar brukar vilja gå ut. Det gäller inte oss kan jag säga...














Det är ljusare längre på eftermiddagarna nu och det är skönt för jag gillar inte mörkret....



Där borta går Albin och Robban...




Kollar på pendeltåget som lät lite konstigt när det stannade vid perrongen....




Albin tittar också lite undrande på pendeln....




Och här är han intresserad av en vägskrapa som för ett himla oväsen...























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar