"Twingly statistik"

söndag 7 februari 2016

Glömsk matte....skämdes för mig...



Kollar in en cockerspaniel som jag inte har sett tidigare..

Vi har precis kommit in efter en lite längre promenad men för övrigt har helgen varit väldigt lugn med bara kortare rundor åt gången. Robban har ont och matte har besvär med sin astma nu när det är så rå luft. Dessutom är hon jättesnorig. Hon höll mig vaken i natt med sina intensiva nysattacker...

















Promenad före kvällsmaten




Robban och Albin tog en vilopaus medan matte och jag gick till hundlatrinen för att kasta en påse.....









Hur ska vi ta oss över här då? Vi fick gå en omväg...












Igår hände något som inte får hända. Matte glömde bort att ge oss vår lunch. Väluppfostrade som Albin och jag är så sa vi ingenting utan vi låg snällt och väntade på maten som vi aldrig fick.....Matte hade en massa skrivarbete att utföra så hon glömde bort oss totalt....



Matte kollade på hockeymatchen, DIF - HV71 som för övrigt DIF vann efter straffar. Katterna var väl rädda att matte skulle glömma kvällsmaten också så de såg till så att hon inte missade dem....





.....och vi höll oss också i närheten



Matte glömde inte bort kvällsmaten. Vi fick lite extra mat i stället och det var väl inte mer än rätt......








Idag var jag väl inte så väluppfostrad precis. Matte blev inte glad för hon sa att hon fick skämmas för mig....




Vi kom gående på trottoaren. Framför oss gick en äldre dam med rullator. Vi kom snart ikapp henne men det gick inte att passera förbi för trottoaren var så smal och det åkte en hel del bilar på vägen intill. Matte saktade in och gick med pyttesmå steg bakom damen för vi skulle ändå vika av bara en liten bit längre fram men då tog mitt tålamod slut. Jag skällde till högt och ljudligt för att få damen att flytta sig men det var inget som matte gillade så då fick jag en tillrättavisning av henne.. Tack o lov reagerade inte damen utan fortsatte bara att gå....Ja, det var väl lite onödigt av mig kan jag erkänna....









Albin fick följa med när Robban körde hem Nicklas bil till honom i fredags kväll. Albin tyckte som vanligt att det var spännande och tittade nyfiket omkring sig under hela färden. Han fick sitta fastspänd i baksätet och det är ju inte han van vid precis. Han tyckte nog ändå att det var skönare när de bytte till Robbans bil när de åkte hem för då somnade han...













Vila efter kvällsmaten. Matte tycker att det inte ser så bekvämt ut och förstår inte varför jag inte ligger längs med soffan i stället för så här....





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar