"Twingly statistik"

tisdag 16 februari 2016

Framsteg...fäller hår...





I morse vid halvniotiden var det -7 grader men skönt ute ändå.....Det blev en något senare morgonrunda för matte var sen ner till tvättstugan. Hon laddar ju maskinerna innan vi går. Mig gör det egentligen inget för jag har aldrig bråttom ut. Det enda som stör mig är att frukosten också blir försenad.....






Trodde först att det var Carina som kom med bussen men det var bara grannens husbil....




Albin kollar in en hund som han ser på avstånd...







...nu fick han lite problem för först passerade en amstaff som han inte gillar och strax därefter en papillon som han inte heller är så förtjust i....Albin kom helt av sig så det blev inget försök till utfall ens......


Albin har gjort ett framsteg idag igen. För första gången gick han självmant fram till Timos matte och hälsade på henne när de mötte henne utanför huset och som de har gjort så många gånger förr. Han har aldrig vågat göra det tidigare för han förknippar henne så starkt med Timo. Nu fick han och tog till och med emot en godisbit av henne. Därefter nosade han på hennes kläder länge och väl, lugnt och stilla....Kul!





Albin kliar sig mot trädstammen. Han kan göra det mot buskage, nätstaket också emellanåt....Albin fäller mycket mer hår än vad jag gör så det kliar väl på honom antar jag...





Inga barn på lekplatsen idag trots det fina vädret ....



Nära ögat att Albin pinkar på mig igen....


Robban följde med på en rastrunda innan han åkte vid 16-snåret. Han ska jobba nattpass...

Tidigare idag var han hos "sin" kunniga sjukgymnast igen. Han ska dit och träna regelbundet nu en gång i veckan, både i förebyggande syfte och sedan efter operationen av nacken. 






Vi har precis käkat kvällsmat så nu är det dags för den vanliga vilostunden....











För ovanlighetens skull ligger de här två bredvid varandra i soffan

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar