"Twingly statistik"

lördag 27 februari 2016

Arga tikar....utflykt






Morgonrundan blev inte så lugn som den brukar vara. När matte och jag ska passera en grupp hundägare på gångvägen så gör en labradortik plötsligt ett ilsket utfall mot mig. Givetvis stod just den hundägaren med ryggen mot oss så hon höll på att tappa tiken men fick stopp på henne i sista stund. Jag fick mycket beröm av matte för jag ignorerade tiken helt och fortsatte som om jag inte brydde mig. Det var nära ögat att hunden flög på mig......

När vi sedan är på hemväg gör nästa hund också ett ilsket utfall. Det är grannens arga Jack Russelltik som nästan alltid gör utfall mot andra hundar. Hon inser inte hur liten hon är. Matte berättade att den tiken alltid gjorde utfall mot stora sanktbernhardstiken Vera som inte alls var lika cool som jag i dessa situationer utan hon svarade emot riktigt högt och ljudligt. Jag brukar klara mig men idag var tiken väl riktigt sur. Jag ignorerade henne också som vanligt.....









Eftersom det var ett så otroligt skönt väder idag gjorde vi en utflykt. Vi åkte till Lövhagen, ett friluftsområde här i Nynäs. Vi var inte ensamma precis. Det var jättemycket folk och även hundar där.



Så spännande att vara här.....




...som vanligt gick huvudet som en propeller. Alltså det finns så mycket att hålla koll på....






Fin utsikt...




Här i viken hade inte vattnet frusit till is




Albin var nog sugen på att hoppa i vattnet....




På väg ut mot Knappelskär




Albin hade också mycket att kolla på, nyfiken som han är



...en sväng inne i skogen





En pappa med barnvagn passerade och barnet ville hälsa på Albin som inte hade något emot det....









Albin sprang runt som ett jehu. Han tycker att det är så roligt när han får springa. Han fick hoppa upp på klippor och höga stenar...



Plötligt känner jag en jättegod doft.....



...det är barnfamiljer som grillar där borta



Albin känner också doften






Albin kollar in ett par hundar som han ser på avstånd




Vi tog en vilopaus





Matte band fast mig för att jag är så koncentrerad på alla vittringar av vilda djur.  Enligt matte blir jag helt hispig och helt döv när jag är fokuserad på viltspåren.




Nu är det dags att åka hem efter en härlig och spännande långpromenad















Det var skönt att vila när vi väl var hemma igen




Albin var också trött.......

Leos älsklingsmus ligger på golvet. Det är den enda leksaken han leker med. Han brukar ha den i munnen och samtidigt springa runt och skrika högt inte minst på nätterna


















Leo tycker att det är dags för kvällsmat. Han missar aldrig mattiderna....






Iris har börjat använda kontakten till hallampan för att klia sig i huvudet















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar