"Twingly statistik"

tisdag 23 februari 2016

Vårväder....otacksam katt


Idag kändes det som rena vårvädret ute även om det blev kyligare framåt eftermiddagen...


Vi fick sällskap med Timo en bit under morgonrundan



Timo är väldigt morgontrött. Här väntar han på att hans husse ska sluta att prata med matte så att de kan gå hem igen. Vi fortsatte och gick vår vanliga runda....




Frost på marken vid småbåtshamnen och så alla dessa intressanta dofter som jag måste undersöka..






Vi gick en längre promenad före lunchen



Jag trodde först att det var en ekorre i trädet men det vara bara ett gäng fåglar där...





Jag blev lite sur när det visade sig att vi inte skulle gå direkt hem till lunchen. Robban skulle skjutsa matte till konditoriet för att hon ville köpa en semla....

Albin väntar förväntansfullt på att få hoppa in i bilen medan jag inte alls var något samarbetsvillig. Jag försökte göra mig extra tung när Robban skulle lyfta in mig....





Robban följde också med på en kortare promenad innan han skulle åka iväg till Hovet för att kolla på hockeymatchen Djurgården - Frölunda med en kompis. 

Matte ser matchen på TV förstås. Just nu en bit in i 2:a perioden står det 1 - 0.

















Robban lagade middag idag igen. Det blev fläskfilégratäng och den var tydligen god men vi fick förstås inte smaka...




















Iris tvättar ofta Leo. Hon är alltid så omtänksam och snäll.  Men Leo är inte alltid så tacksam utan kan rätt som det är och utan förvarning attackera och slå henne...Inte snällt alls tycker jag. Dessutom skulle aldrig Leo tvätta Iris. Han är en riktig mansgris egentligen men så uppträder han också som han vore herre i huset..Inget fel på självförtroendet där inte....





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar