"Twingly statistik"

fredag 26 februari 2016

Var så god....nyfiken...uppmärksamhet




Det var ganska så råkallt ute i morse även om det bara var -1 grader men så var ju inte solen framme heller.... Vattenpölarna var frusna till is överallt......













Vi fick en lite tidigare lunch idag för Robban skulle iväg till sjukgymnasten. Under den timmen han var där skulle matte passa på att handla på Ica Maxi där hon hade stämt träff med Carina som skulle storhandla......Vi fick stanna hemma..

När de kom hem och lastat in varorna så fick vi följa med i bilen ner till garaget och som vanligt gjorde jag ett visst motstånd när Robban skulle lyfta in mig men det hade jag inget för....


Oftast brukar jag få hoppa ur bilen först men idag fick Albin göra det. Vi får förstås inte hoppa ut förrän Robban säger "var så god" och det är jag duktig på...




Kollar in ett par hundar som passerar förbi. Nej, inga som jag känner igen...





Vi gick iväg på en promenad




..och Albin är nyfiken som vanligt. Allt ska undersökas...



















Innan kvällsmaten gick vi en runda vid småbåtshamnen






Vi tittade en stund på skridskoåkarna som åkte ute på isen. Matte blev lite orolig för hon undrade om isen verkligen är tillräckligt tjock men de kom iland utan att något hände och det var väl för väl det...












Ärligt talat tycker jag att de här två börjar vilja ha lite för mycket uppmärksamhet från matte och även från Robban när han är här hemma. De vill hela tiden kela och bli smekta så nu känner jag mig faktiskt lite sotis även om jag inte behöver det säger matte. Okej, jag får sova i mattes sovrum och det får inte de men de behöver väl inte klänga på henne på dagarna ändå. 





















Tacka vet jag Leo som håller sig lite på avstånd även om han gärna ligger i närheten av matte. Det är bara vid mattiderna som han gör sig hörd och ser till att få uppmärksamhet men det är ju bara för att matte inte ska glömma bort när det är dags för mat.....



Tycker att Leo ser lite argsint ut här. Troligen har han blivit störd av oss när han sov och det gillar han inte...



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar