"Twingly statistik"

fredag 19 februari 2016

Slask o halka......katter




I morse var det riktigt knaggligt och svinhalt ute. Det var inte helt lätt att ta sig fram kan jag säga. Matte gick med myrsteg...




















Matte höll på att slå sig halvt fördärvad när hon snubblade på Iris i morse. Katten envisas ju med att ligga på golvet för att hon ska härma mig. Hon har samma färg som golven så är det lite skumt inne så är det lätt att man missar henne. Vet inte hur många gånger matte har trampat på katten för hon svansar ofta efter matte eller också ligger hon tätt bakom henne....














På förmiddagen åkte Robban och matte för att storhandla på Ica Maxi och Lidl. De kom hem efter ett par timmar. Medan Robban lastade ur alla matkassar och bar in dem passade grannens katt att hoppa in i bilen. Först trodde vi att katten bara hade varit bak där vi brukar sitta men sedan visade det sig att det var spår efter blöta leriga kattassar i hela bilen.




Den tuffa nyfikna och busiga katten


Katten hoppade ur bilen när Robban kom ut med oss. Vi fick åka med ner till garaget.




Här känner jag faktiskt spännande dofter....





Garagedörren är lite läbbig....




....och Albin gäspar som vanligt






Vi tog en längre promenad i solen som nu tittade fram. Här fanns det en hel del snö kvar men för övrigt var det mest bara skitigt....










Robban åkte sedan vid 15-tiden för att hämta bärgningsbilen. Den är inte helt okej utan måste in på verkstaden igen efter helgen. Robban jobbar ända tills på måndag morgon. Han har ett sådant här tufft pass var 8:e helg. Det blir alltså separata promenader för oss i helgen och det har jag ingenting emot..Jag vill gärna ha matte för mig själv...











Och Carina åkte till Romme i Dalarna tidigt i morse. Det är 3:e helgen hon åker dit med en busslast skidåkare så nu kan hon nog den vägen utantill kan jag tro.



Romme Alpin


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar