"Twingly statistik"

onsdag 10 februari 2016

Regn....urinmarkering....förkyld...Iris




En regnig morgonrunda. Matte var ändå snäll och väntade med att gå ut tills det värsta ösregnet hade avtagit. Vi tog rundan längs småbåtshamnen som är något kortare än den vanliga....



Det såg roligt ut när änderna sprang på den vattenfyllda isen....
















Det klarnade upp till promenaden som vi tog före lunch men det föll några droppar regn ändå...




Jag får passa mg väldigt noga för jag vet aldrig om Albin kissar på mig? Det har faktiskt hänt...Det är evigt pinkande på den hunden. Där ligger jag i lä....







Albin väntar in matte och mig....




Stopp vid närbutiken som vanligt...

Medan vi väntar på Robban kommer en kvinna och vill hälsa på oss. Hon kände igen oss från folkracetävlingarna i augusti då vi fick följa med Robban och Carina dit. Kvinnan och hennes familj satt bredvid oss. Jag kände igen henne också för jag kom ihåg att jag fick smaka en bit hamburgare av henne då. 

Jag gick fram direkt för att hälsa på kvinnan och hoppades på någon liten godbit men det fick jag inte. Albin var lite mer avvaktande men till slut gick han också fram och hälsade som hastigast...



Kommer inte Robban snart?






Arbetet med utegymmet verkar ligga nere....
















Robban tog ut oss på en snabb rastrunda vid 16-tiden






....på väg in igen




Robban skulle iväg på någon träff på Muskö med Sjöräddningen ....







Och matte är dunderförkyld. Hon har banne mig hållit mig vaken större delen av natten igen...Förstår inte att hon kan nysa så mycket. Det tar ju aldrig slut....




Matte hade ett par viktiga samtal som hon var tvungen att ringa på förmiddagen. Det lät nog lite roligt i andra änden för hon kunde knappt prata....

Enda fördelen med mattes förkylning och huvudvärk var att hon orkade inte dammsuga idag. Alltid något att glädjas åt. Den går ju för jämnan annars.....








Får väl gratta Iris eftersom hon har namnsdag idag....


Namnet Iris betyder regnbåge....




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar