"Twingly statistik"

söndag 3 januari 2016

Vi är arga....valp...snö




Nu är matte arg på allt smällande och det kan jag lugnt säga att jag också är.





När matte var ute med Albin igår på hans kvällsrunda så smällde det jättehögt precis när han skulle bajsa. Det kom så plötsligt så både Albin och matte hoppade högt i rena förskräckelsen. Albin fick bråttom hem sedan. Han har ju inte reagerat speciellt mycket tidigare men nu blev han lite skraj.

Men jag blev ännu räddare. Jag var ju ensam hemma (katterna räknar jag inte) så jag visste inte hur jag skulle bete mig. Jag rusade runt i lägenheten och till slut in i badrummet. Tack o lov kom matte och Albin strax efter. Jag var verkligen superstressad då.

Trots detta så tvingade matte ut mig när Albin hade lagt sig för natten för hon sa att jag var tvungen att kissa. Vi skulle bara gå ut till gräset på framsidan men jag var så spänd och stressad så jag kunde inte kissa. Då tvingade matte mig runt huset till en gräsmatta som jag kissar på ibland och efter många om och men kunde jag sätta mig men det gick fort. Sedan rusade jag fram till källardörren så jag fort kunde komma in i tryggheten igen.










Idag har vi bara gått kortare promenader. Så länge det är ljust ute vågar jag gå en bit men så fort det mörknar så vägrar jag gå någon längre sträcka.




Det har snöat lite i natt och det kom lite under dagen också





...men mest är det ishalka under det tunna snölagret så man måste gå försiktigt. På framsidan av vårt hus är det förenat med livsfara när man går där så matte vill undvika det. Vi går oftast ut källarvägen. Det är halt där också men inte lika förrädiskt....







Vi mötte en liten fyra månader gammal siberian huskyvalp som ville hälsa på mig men jag var inte på humör om jag säger så. Matte varnade valpägaren att jag kan vara lite grinig så de höll sig på lite avstånd. Det tackar jag för. Det var världens sötaste valp sa matte men jag vet inte om jag håller med om det. Jag är inte speciellt förtjust i valpar men nu höll den här sig lugn och det var ju bra.....





Här försöker barnen åka pulka och kälke men det var nog lite väl tunt snötäcke. En bit kom de i alla fall.....


















Albin väntar på att få gå ut







Undrar om han tror att det finns korv i trädet. Då fick han nog tji.....












Nu ska Albin gå sin kvällsrunda. Hoppas nu att det är tyst så det inte smäller när de är ute...


Jag ska försöka koppla av. Det tar på krafterna det här...
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar