"Twingly statistik"

måndag 25 januari 2016

Slask......bio



Usch, så slaskigt och skitigt det var redan i morse när jag skulle göra min morgontoa. Det var +1 grader och riktigt varmt ute.......










På förmiddagen tog Robban Albin med sig och åkte hem till Carina. Han skulle hjälpa henne att fixa till något med hennes bil. Jag är ju inte så pigg på att åka bil så jag stannade hemma hos matte i stället. Vi gick en längre promenad längs nya strandpromenaden utmed Gröndalsviken. Bitvis var det bra halt så det gällde att ta det försiktigt....



Gröndalsviken



Tog en sväng upp i skogsdungen


..och där fanns förstås många spännande dofter




Det var skönt ute även om det blåste en del....
















Det var mer snö igår morse. Trist att det töar bort nu....




Promenad vid lunchtid igår




Man kan tro att vi inte gör annat än går med nosen i marken men så farligt är det inte men just nu finns det så otroligt mycket intressant att upptäcka.

Matte är annars noga med att vi går ordentligt och det har Albin också fått lära sig. Det är skillnad när han går med matte och när han går med Robban som inte är lika noga med det.


















Igår var matte och Robban på bio så vi fick vara ensamma hemma i ett par timmar. Matte har ju upptäckt att jag inte alltid är snäll mot Albin när vi lämnas ensamma så jag fick vara inne i mitt och mattes sovrum medan Albin hade tillgång till resten av lägenheten. Han var nog bra osäker då jag inte fanns i hans närhet kan jag tänka mig. Ja, han hade ju sällskap av katterna förstås om man nu kan säga att de var mycket att ha till sällskap? Vad jag förstår så sov de hela tiden. Albin låg mest i hallen utanför min sovrumsdörr.





Matte har inte varit på bio på flera år och det har väl inte Robban heller men nu passade de på när det gick en extraföreställning på bion här i stan eftersom båda två ville se den här filmen. Vet inte hur många extraföreställningar man har kört och alla har varit utsålda och det var den igår också.




Enligt både matte och Robban var den jättebra och en starkt berörande film. Matte sa att det var skönt att få skratta så mycket. Självmordsscenerna kan dock upplevas som mycket känsliga för somliga....Matte kände sig själv lite kluven till dem....Rolf Lassgård var helt fantastisk enligt matte och Robban....Båda två rekommenderar den här filmen...




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar