"Twingly statistik"

söndag 10 januari 2016

Ingen bra start på året......busväder...viltspår



Idag var det riktigt busväder ute. Bara -2 grader men det blåste blöt snö i ansiktet på både matte och mig. Det kändes alltså mycket kallare. Matte glömde sina vantar hemma också när vi gick morgonrundan så hon blev helt stelfrusen om fingrarna....





Och matte tycker att jag är rätt så jobbig men det finns så många viltspår i snön så jag kan inte koncentrera mig på något annat. Matte försökte med lite lydnadsträning men det gick väl lite si så där får jag erkänna. Jag har en förmåga att stänga igen öronen och det är inte populärt om jag säger så....









Först trodde jag att det var Carinas buss som stod parkerad på planen och ville fram dit. Jag blev lite besviken när matte sa att det inte var hon men hittade snabbt något mer intressant.....









Vid lunchtid följde Robban med på en promenad. 












Vi stannade till vid närbutiken en stund.




Nu har både Albin och jag fått upp vittringen på något spännande....





Och där står Robbans bärgningsbil....



...men vem kommer där borta? Trodde först att det var Timo men det var det tyvärr inte. Det finns många goldenhundar här....










Inte bara matte och Robban har kollat på skidtävlingarna. Albin verkar riktigt intresserad....





...medan jag sov min skönhetssömn









Det här året har inte alls börjat bra säger matte som redan har fått flera tråkiga meddelanden om dödsfall och sjukdomar bland släkt och vänner.




Vila i frid!

Leif



I går fick matte meddelande om att en gammal god vän har somnat in. Leif Hedberg tillhörde de främsta inom hundvärlden.  Det Leif inte kunde om hundar är inte värt att veta heller. Han ägnade hela sitt liv åt hundar, därav 36 år med utbildning av tjänstehundar. Han var domare i alla klasser inom lydnad och för övrigt en helt fantastisk människa. Hundarna älskade verkligen honom....












Dessutom har en otroligt charmig och mycket klok liten hund gått över regnbågsbron. Theo skulle snart fylla 16 år. Han fick ett långt och mycket innehållsrikt och underbart liv hos sin matte. Theo deltog i ett par av mattes kurser och var en mycket lärorik hund och ett fint föredöme för sin ras, JR


Här deltar Theo på kurs i hundmassage och han kunde verkligen njuta av massagen....




Vila i frid!

Theo

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar