"Twingly statistik"

lördag 23 januari 2016

Trött...posttraumatisk stress......respekt...





Jag skrev aldrig något i bloggen igår för jag var så himla trött. Matte skyller tröttheten på kylan och vädret för hon är också trött...





Carina hade sin väntetid mellan körningarna igår som vanligt så hon kom till oss och följde med ut på morgonrundan. Här håller hon i mig också när matte skulle gå och kasta en bajspåse i latrinbehållaren.



Matte fick gå ytterligare en gång för att kasta en påse till...






Albin ute på lunchpromenad med matte. Här kollar han in en hund som passerar förbi. Han blir alltid osäker när han ser en främmande hund, framför allt om det är en hund modell större...
















Matte säger att jag lider av posttraumatisk stressymdrom sedan nyår och alla smällare för jag vill inte gärna gå ut i mörkret som jag förknippar med smällandet. 

Av den anledningen skulle matte gå eftermiddagspromenaden medan det ännu var något så när ljust. Vad händer? Jo, vi hinner inte mer än ut förrän det smällde ett par gånger så jag ville helst gå in igen men jag var tvungen att kissa sa matte. Så fort jag var klar så fick jag bråttom hem även om matte försökte få mig att gå ordentligt....


Det märks i alla fall att vi går mot ljusare tider för klockan är 16.15 och det har inte blivit helmörkt ännu.














Idag var Robban ledig och det var väl skönt för honom för han har oerhört ont i nacken och axeln.... 

Han körde matte till Ica Maxi och vi fick följa med eftersom det inte var så kallt ute, bara -1 grader. Matte skulle inte handla så mycket så det gick ganska så fort även om de stannade till vid både Lidl och närbutiken också.



Robban ska hämta bilen. Jag är inte så himla sugen på att åka bil. Albin tycker att det är roligare....

















Efter inköpsrundan gick vi en längre promenad.....




...och som vanligt hittade vi en massa spännande dofter











Robban busade lite med Albin




...och så får han en puss av Albin





Albin rusade runt i skateparken. Snacka om att han kan springa fort...











Albin sitter snällt och väntar på kvällsmaten. Han vågar inte vänta inne i köket för han har stor respekt för mig. Han vet att maten är viktig för mig. Inte förrän matte ställer ner hans matskål kommer han springande. Vi äter samtidigt i köket men matte ställer alltid ner Albins mat först och jag har faktiskt blivit väldigt duktig om jag får säga det själv för jag försöker aldrig sno hans mat utan han får äta klart innan jag kollar om han har lämnat kvar något men det har aldrig hänt fast jag lämnar inte heller kvar något till honom förstås.










Nu är det dags att vila en stund efter maten..... 
















Matte ska kolla på hockeymatchen, Djurgården - Malmö. De möttes igår också nere i Malmö och då vann DIF med 3-0 men matte är inte säker på att det går lika lätt på hemmaplan. DIF vinner mest sina bortamatcher men hoppas kan man ju på vinst igen...



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar