"Twingly statistik"

fredag 15 januari 2016

Idiot till hundägare....Albin uppfört sig illa






Brr, -13 grader men solsken i alla fall för omväxlings skull.......Jag fick köldkramp så fort jag kom ut i snön i morse men jag glömde fort bort det för jag fick snabbt upp vittring på några vilda djur. Det måste springa en hel del här utanför nattetid.....





Spännande dofter överallt.....Jag glömmer nästan bort mina toabestyr. 

Och apropå toa så blev matte väldigt irriterad på en hundägare i morse. Vi ser en kvinna med en storpudel som går en bit framför oss. Hunden sätter sig och matte ser att kvinnan tar fram en påse och plockar upp efter hunden. Men i stället för att ta med sig påsen till nästa hundlatrin (finns flera här) så kastar hon ner den på marken och lämnar påsen där och går snabbt vidare. Nu var vi på så långt avstånd så matte kunde inte säga till henne eller hinna ikapp dem på det hala underlaget men det finns inte många svarta storpudlar här så matte kommer att säga till henne om vi möter dem igen....ett jäkla sätt helt enkelt. Varför plocka upp i en plastpåse som sedan lämnas på marken? Idioter finns det tydligen gott om....
















Albins tur att gå morgonrunda när matte och jag kom hem






Han fick köldkramp flera gånger





...men intressanta dofter hittade han ändå



Köldkramp igen...Det blev en kortare morgonrunda för honom....














Trodde aldrig att vi skulle komma ut på vår lunchpromenad för matte satt i telefon nästan hela förmiddagen. Hon hade flera viktiga samtal som hon var tvungen att klara av innan vi kunde gå och då fick Albin gå ut först men han skämde tydligen ut sig rejält idag.....






Albin ville upp i skogsbrynet för att kissa och lukta på alla spännande dofter så matte lät han gå upp i kopplets längd. Hans koppel är ju tre meter långt så han kommer ju en bit....



Vad matte inte såg förrän det var för sent var att Timo och hans husse plötsligt dök upp bakom dem. Albin flög argsint på stackars Timo. Eftersom matte höll i kopplet så kunde hon dra tillbaka Albin som hoppade och skällde som en galning. Han fick sig en åthutning av matte som sedan gick åt sidan med Albin så att stackars Timo som inte gör en fluga förnär kunde passera. Begriper inte vad Albin har emot honom? Timos husse sa att det är fler hundar som reagerar så mot Timo så han är van. Timo försvarar sig aldrig utan tar bara emot. Stackarn! Riktiga mobbningen tycker jag.....




Ja, sedan blev det äntligen min tur att få röra på mig. Jag tänkte mest på att lunchen var försenad...

Robban har ju jobbat sedan tidigt i morse och hur sent det blir vet man aldrig. Han har alltså inte kunnat hjälpa till med hundpromenaderna. 

Han blev tvungen att byta från servicebilen till bärgningsbilen idag för det är många bilar som har kört av vägen och hamnat i diken eller ute i naturen....
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar