"Twingly statistik"

torsdag 12 maj 2016

Allergi....parasoll....settrar





Det har varit riktigt skönt ute idag, lagom varmt och lite fläktande vindar. Här är jag ute på morgonrundan...





Här hittade jag en mycket spännande doft....




Matte gillar våren och tycker att det är så fint med alla växter som slår ut men det är inte bra med tanke på hennes allergiska reaktioner. Idag har det tydligen varit extra jobbigt....







Som vanligt stannade vi till vid närbutiken för matte skulle hämta ut ett paket. Hon hade skickat efter ett parasoll som hon ska ha på balkongen. De flesta parasoller hon har sett är för stora för vår lilla balkong. Vi har ju kattnätet som skydd också men så hittade hon detta på IKEA så då beställde hon det och det visade sig vara perfekt.   Det går inte att sitta på balkongen på förmiddagarna när solen skiner för då blir alldeles för hett.




Väntar på matte utanför närbutiken



När matte äntligen kom ut från butiken kom Robban på att han skulle köpa chips så vi fick vänta en stund till. Jag hade lagt mig i skuggan för jag känner mig inte helt okej. 



Albin vill också att Robban ska komma så att vi kan gå hem...















På hemvägen mötte vi detta fina ekipage. Matte och jag har ofta mött dem men då har det varit två hundar. Nu var den sex månader gamla valpen också med. De gick så fint bredvid elopeden alla tre.



Det är tre jättefina tjejer, 6 mån, 3 år och 10 år gamla



Matte tycker att den tre år gamla settertiken är otroligt lik hennes älskade setter Eros som nu finns i hundhimlen...






Eros 

19/6 2000 - 20/9 2011


















Matte blir lite orolig för mig när jag är så här trött och hängig. Hoppas att det är något tillfälligt bara. Jag brukar ju få trötthetsperioder och har tidigare tagit många blodprover men de hittar ju inget fel.....























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar