"Twingly statistik"

måndag 23 maj 2016

Separata promenader....tvätt.....hatobjekt...




Idag har matte gått flera separata promenader med oss men Robban tog morgonrundan med Albin innan han åkte in till sin arbetsgivare i Stockholm. Robban ska börja jobba om en vecka. Nu var han på jobbet för att få nya arbetskläder inför sommaren och ett arbetsschema. Dessutom fick han en ny arbetstelefon, en iPhone 6. Han fick välja vilken telefon han ville ha och han föredrar iPhone.


Det var ett himla liv på den båten där borta. Det är tydligen något som inte funkar....




För en gångs skull var Albin ute på morgonrunda före mig. Han är ju inte van att gå upp så tidigt så han var bra trött när han la sig ute på balkongen.








Matte blev tvungen att ta tvättstugan i morse för hela Iris handduksförråd var nerpinkat. Iris är en besynnerlig katt. I tre veckor kissade hon i kattlådorna då matte bytte kattsand men sedan började hon med att pinka i sin biabädd igen. För ett tag sedan köpte matte tre nya handdukar till henne för handduksförrådet börjar sina men hon vägrar att kissa i bädden när de ligger där trots att matte har tvättat dem ett flertal gånger och de ser ut som alla andra handdukar som läggs i bädden. I stället för att kissa i bädden med de nya handdukarna så kissade hon på hallmattan. 


Igår var matte in på Jysk och köpte ytterligare ett par  handdukar åt henne av en annan sort men hon vägrade kissa i bädden igen. När matte kom upp från tvättstugan med den rena handdukstvätten så upptäckte hon att kattkräket hade kissat i Albins dagbädd. Matte blev inte glad kan jag gott säga. Så fort matte la en av de "gamla" rentvättade handdukarna i biabädden så gick Iris dit och kissade. Vad är det för fel på de nya kan man ju undra? De känns lika mjuka som de gamla. Mycket märklig katt.....



Många av mattes bekanta undrar hur hon orkar med Iris beteende och all tvätt av handdukar som nu har pågått i drygt fyra år men matte har tålamod och så är ju Iris för övrigt en mycket social och trevlig katt. Nu ska matte tvätta två gånger i veckan i stället för en. I morse tvättade matte 21 handdukar. Problemet är ju att handdukarna blir söndertvättade av all maskintvätt vecka efter vecka, år efter år så hon måste ju köpa nya ibland...och vad är det för fel på kattlådorna? Matte är noga med att det är rent där och Iris bajsar ju alltid i dem men kissa, nä det går inte tydligen...










Albin känner att grannen lagar mat. Det doftar faktiskt gott...




Albin har fått syn på sitt hatobjekt nr 1. Timo går på andra sidan av vägen men Albin sa ingenting utan stod bara stilla och iakttog honom



Timo passerar förbi



...och här fick han syn på sitt hatojekt nr 2. Det är en liten papillon. Vi vet inte varför han inte gillar den hunden eftersom han inte verkar ha några problem med småhundar men just den hunden har han inte gillat sedan dag ett. Jag förstår inte riktigt varför för vi träffar den hunden dagligen eftersom han bor i vårt hus och jag har inga som helst problem med honom men det måste ju vara något som inte tilltalar Albin....













Kul med nya dofter. Vi brukar inte gå här så ofta


Vi gick förbi skateparken och där var fullt med barn och ungdomar














Igår söndag


Jag har inte åkt bil på drygt två månader men nu ska matte till både Jysk och Ica Maxi.



Här sitter vi på Ica Maxi-parkeringen. Jag är måttligt förtjust men jag vaktar både bilen och Albin om någon blir för närgången...


...medan Albin tycker att det är kul att titta på vad som händer utanför bilen



En timme senare är vi hemma igen



...och då gick vi iväg på en längre promenad



...kollar in en liten katt som studsar runt på gräsmattan



Albin är mer intresserad av dofterna på marken. Vi går ju inte här så ofta


Jag hittade också intressanta dofter


Fint med äppelträden som står i blom














Vi har ätit kvällsmat. Nu tänker jag vila fram till kvällsrundan...



Ibland när jag vill vara ifred så lägger jag mig under bordet



Albin ligger helst på balkongen



........medan Iris ligger uppe på bordet




...och Leo trynar i soffan på min favoritplats














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar